Senaste nytt

Nu öppnar SAS Café Lounge på Luleå Airport

BusinessClass

Redaktör
SAS fortsätter att stärka erbjudandet för de frekventa resenärerna med ännu en Café Lounge. Miljön i Café Loungen på Luleå Airport är utformad för att resenärerna ska kunna både arbeta i lugn och ro, och slappna av. I loungen erbjuds gratis trådlöst internet, kaffe, te, enklare förtäring och dryck, enligt ett pressmeddelande. – Nu öppnar…

Ja, men dåligt skött... Bilder från i hår kväll
Trasig kaffe maskin, Tom termos och rensat kakfat. Får hoppas på en uppryckning
IMG-20180831-WA0003.jpeg
IMG-20180831-WA0004.jpeg

Tycker café loungerna är värdelösa. Iaf i Malmö. Bara pallar att sitta på, i princip det ända att äta består är kakor, inte direkt tyst och Lungt.

Standarden på espresso house är flerfaldigt bättre, kostar en liten slant men det kan det ibland vara värt

OT
Lite frukt, croissant eller en chokladmuffins jmf. med ANA domestic så fanns det bara dryck och enda ätbara småpåsar med snackmix så värdelöst tycker jag väl är att ta i men det finns ju alltid möjlighet att förbättra

OT
Lite frukt, croissant eller en chokladmuffins jmf. med ANA domestic så fanns det bara dryck och enda ätbara småpåsar med snackmix så värdelöst tycker jag väl är att ta i men det finns ju alltid möjlighet att förbättra
Off topic svar.

Det är medvetet strategi från ANA (och JAL också gör likadant).
När det gäller inrikes del av loungerna så ANA och JAL ska inte hämma försäljning av mat på flygplatsen genom att servera vettig mat i loungen.
Därför serverar de endast kakor eller nötter i inrikes loungen.

Luleås "lounge" har varit kass de gånger jag besökt den. Slut på typ allt, kanske lite söt juice kvar. Inte särskilt lugnt heller, så jag ser knappt vitsen med att alls gå in där.

Likaså Malmös cafelounge, några kakor och juice och så får man sitta i en glasbubbla och bli uttittad av alla som går förbi.

Står längst ner på sidan att det ska stängas ner den 1 november.

Visit our Lounges – enjoy WiFI, food and beverages | SAS

"Due to the low number of visitors, SAS will be closing the Café lounges in Aalesund and Luleå. Instead, we will be focusing on improving and investing in the SAS Lounge benefits at our most popular destinations, as well as SAS Fast Track. Travelers can look forward to the newly renovated SAS Lounge in Copenhagen opening by the end of 2018 and further improvements on SAS Next Generation Lounge in Oslo and the Lounges in Paris, New York and Chicago."

Står längst ner på sidan att det ska stängas ner den 1 november.

Visit our Lounges – enjoy WiFI, food and beverages | SAS

"Due to the low number of visitors, SAS will be closing the Café lounges in Aalesund and Luleå. Instead, we will be focusing on improving and investing in the SAS Lounge benefits at our most popular destinations, as well as SAS Fast Track. Travelers can look forward to the newly renovated SAS Lounge in Copenhagen opening by the end of 2018 and further improvements on SAS Next Generation Lounge in Oslo and the Lounges in Paris, New York and Chicago."
Haha, Caféloungen i Luleå lär inte stängas pga låg beläggning, är alltid knökfullt.

Toppen