Senaste nytt

Nu öppnar Marriot i Phuket igen

Axelzon

Medlem
Big Fish lounge area
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    76,9 KB · Visningar: 319
  • image.jpg
    image.jpg
    69,9 KB · Visningar: 393
  • image.jpg
    image.jpg
    78,7 KB · Visningar: 315
  • image.jpg
    image.jpg
    64,5 KB · Visningar: 297
  • image.jpg
    image.jpg
    77,2 KB · Visningar: 316
  • image.jpg
    image.jpg
    61 KB · Visningar: 328
  • image.jpg
    image.jpg
    77,1 KB · Visningar: 308
  • image.jpg
    image.jpg
    72,1 KB · Visningar: 330

Swisser

Medlem
Trevligt med foton!
Men vad tycker du egentligen om hotellet? Motsvarar det dina förväntningar och är det något du tycker speciellt bra om eller som är dåligt?
 

Johanna

Medlem
Vad är det med asiatiska hotell och deras förkärlek för att ha glas mellan badrum och rummet? Det är om man har tur. Har varit med om att det bara är en gardin.
 

Axelzon

Medlem
Det kanske blir ett par bilder till innan vi checkar ut imorgon.

Hotellet ligger 15-20 minuter från Phuket International Airport. De sista 5 minuterna av färden går rakt ut i regnskogen känns det som. Men så småningom kommer man fram till hotellet. det är helt isolerat friån omgivningen (andra hotell, restauranger och affärer), vill man så kan man
promerara (30 minuter) bort till de mer centrala delarna av Nai Yang Beach via stranden, för att köpa eller äta något. Annars får man ta em taxi
t/r (700 THB) om man vill köpa eller äta ute.

Hotellet är verkligen en resort för den som vill ha lugn och ro. Det ligger sannerligen avsides, och stämningen/atmosvären är verkligen "easy going".
Jag har inte bott på många av de större internationella kedjorna i Phuket, så jag har svårt att jämnföra, men det här känns lyxigt. Rummen
är trevliga, sängarna hur sköna som helst, massor med TV för den som kommer från väst, beroende på rumstyp olika balkong/altan eller
trädgårds miljöer.

Yttre faciliteter såsom poolområde, beach lounge, strand område är signaturen. trevlig pool med solbäddar och lounge soffor i direkt anslutning till poolen. På standen (50 meter från poolen) finns det solbäddar med parasol och badlakan från hotellet. I anslutning till poolen och stranden finns en restaurang (Big Fish) och en lounge bar, inomhus och utomhus serving. Priserna under happy hour (16.00 - 20.00) är hyfsade: 1 öl = 90 Bath / 1 cocktail = 160 Bath.. en lunchrätt 200 bath... Kan rekommendera att äta middag i strand restaurangen (Big Fish) på kvällen, trevlig atmosvär. Övriga yttre områden är mest gångar till/från huvudbyggnad och Poolområde eller hotellrumsbyggnader (se karta bifogad).

Huvudbyggnad med möjligheter till avskilt business center, huvud restaurang, bar, gym, spa och liten shop. Restaurangen har en helt magisk frukost buffe med mycket olika mat kulturer som alternativ. Nu är det lågsäsong, därav ingen kvälls buffé. Men kan tänka mig att den är lika bra som frukosten.

Jag åker gärna hit igen, men jag tar inte med mig barnen. Detta är ett place för den som vill varva ner och komma bort från allt stress och stök, och inte har ambitioner av massor med utbud av restauranger och shopping.

Ett bra ställa att kombinera in då man tänker spela golf och bo på ett lugnt och fint hotell i Phuket.

Axelzon

Personalen är jätte trevlig och hjälpsam, men i vissa fall märker man att de är helt nytt så service inte räcker hela vägen (glömmer etc.)
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    113,3 KB · Visningar: 293
  • image.jpg
    image.jpg
    118,5 KB · Visningar: 293
  • image.jpg
    image.jpg
    60,7 KB · Visningar: 277
  • image.jpg
    image.jpg
    101,7 KB · Visningar: 289
  • image.jpg
    image.jpg
    133,8 KB · Visningar: 300
  • image.jpg
    image.jpg
    168 KB · Visningar: 294
  • image.jpg
    image.jpg
    133,8 KB · Visningar: 293
  • image.jpg
    image.jpg
    118,4 KB · Visningar: 312
  • image.jpg
    image.jpg
    59,5 KB · Visningar: 297
Toppen