Senaste nytt

Nu är guldet nära! Tack alla!

Nu är jag nära guld. Känner mig nöjd och vill bara dela med mig av det!
Skulle inte nått hit utan BC:s fantastiska medlemmar!! Tack!!!

57ec85f5b0eb9f737d26f5688360b0bf.jpg

Förutom SAS guldet så har jag även fått in över 180k eurobonuspoäng och guld nivå hos 6 hotell kedjor och en biluthyrningafirma.
Detta på mindre än 6 månader!

Grattis ! Förstår känslan ! Inte länge sedan jag hittade hit och beroendet efter guldkort och status vet inga gränser !

Nu är jag nära guld. Känner mig nöjd och vill bara dela med mig av det!
Skulle inte nått hit utan BC:s fantastiska medlemmar!! Tack!!!

57ec85f5b0eb9f737d26f5688360b0bf.jpg

Förutom SAS guldet så har jag även fått in över 180k eurobonuspoäng och guld nivå hos 6 hotell kedjor och en biluthyrningafirma.
Detta på mindre än 6 månader!

Hur har du gått till väga?
Tipsa gärna en som ännu bara har silver-kort...

Blev också guld för någon vecka sen bara! (min period startar i april så verkar gälla till 06-2018!)

Köpenhamn New York t/r 6000 p (Go)
Amex Elite 20000 p
Köpenhamn Los Angeles 18500 p (9500p i Go samt 4500p extra per resa för uppgradering genom budgivning till Z)
Malmö - Stockholm 500p

Done!

Flyger till Hong Kong i september och Tokyo i december så egentligen var uppgraderingarna för LAX ganska onödiga poängmässigt. Testa business class var dock skoj!

Hur har du gått till väga?
Tipsa gärna en som ännu bara har silver-kort...
Ja, men det kan jag väl redogöra för.
Jag började alltså strax efter nyår att fundera på att jaga status. Innan dess hade jag 1650 pts på min nuvarande kvalificeringsperiod (1 sept-31 aug). Jag hade rest till Porto med LH med några mellanlandningar som för övrigt var under strejken i höstas. Fick tillbaka mer i ersättning för förseningen än vad jag gett för biljetterna.

Det började med winter challenge i januari. 6 legs till Bodö i plus * 750 pts = 4500 pts
20k från Amex Elite i mitten av mars.
En tur till Edinburgh i april gav mig 4000 pts då jag uppgraderade resan via optiontown.
Då är jag uppe i 30150 pts.
I maj åkte vi till Hong Kong och jag lyckades uppgradera båda sträckorna via Plusgrade och den turen gav mig 12000 pts.
Nu i juni har jag rest 3 legs inrikes i VIP plus som ger 750 pts styck.
Det förde mig upp till 44400 pts
Idag tog hemresan i plus med som också ger 750 pts så om någon dag borde det synas 45150 pts på mitt konto vilket för mig över gränsen :D
Vill ni veta kostnaderna med?

Blev EBG i veckan. Hade jag börjat läsa BC tidigare så hade jag blivit det i januari istället. Men man lever så länge man lever. Tack för alla toppentips!:)

Toppen