Senaste nytt

Nu är det officiellt: SAS nya serviceconcept för pluskabinen-reducera den till en lång toalettkö

Dr. Miles

Expert
Hvorfor den nedlatende holdningen? Hvorfor ikke bare svare meg og bemøte meg på en normal måte? Det er ikke akkurat noe som endrer seg av det vi skriver her....
Det är alltid du som börjar med nedlåtande kommentar, inte jag.

Kunden betalar personalens lön och personalen finns för kunden och inte tvärt om. I och med många andra flygbolag fattar det enkla konceptet bevisar att SAS gör fel med sina rutiner.
Samma sak med Priority boarding, samma sak med Priority bagage, samma sak med plast-/aluminiumfolie på maten.
Saker och ting som inte skulle SAS kosta någonting eller väldigt lite pengar men de väljer ändå att inte ta itu med problemet.

Angående matrast, jag flög med SAS till Kanarieöarna och de körde inte många rundor av försäljning av mat/dryck i SAS Go. Ska matrast vara 4 timmar på en flight? (flygtiden var ca 5-6 timmar)

Syrgasmasken kan jag strunta i som argument då det finns toalettkö på bakre del av kabinen. Där saknas det syrgasmasker.
 
A

Aurora

Guest
Er der oxygen masker til alle hvis halvdelen af Go passagerene bruger Plus som Lounge?

Nei, det er en ekstra oksygenmaske per x antall stoler (husker ikke i farta hvor mange stoler det er mellom hver ekstra) i tilfelle flyvertinnene er ute og går - ikke noe mer. Derfor går jeg tilbake til stolen min eller sier det er ekstremt kritisk hvis dokøene blir for lange. For min egen sikkerhet.
 
Udemærket. Problemet er altså ikke toiletkøen i galley, men toiletkøen generelt.

Jeg er sikker på at den danske regering* kan overtales til at lovgive mod køer til toilettet - de lovgiver gerne om alle mulige tåbelige ting...


*Gælder "røde" såvel som "blå" regeringer.
 
A

Aurora

Guest
Det är alltid du som börjar med nedlåtande kommentar, inte jag.

Kunden betalar personalens lön och personalen finns för kunden och inte tvärt om. I och med många andra flygbolag fattar det enkla konceptet bevisar att SAS gör fel med sina rutiner.
Samma sak med Priority boarding, samma sak med Priority bagage, samma sak med plast-/aluminiumfolie på maten.
Saker och ting som inte skulle SAS kosta någonting eller väldigt lite pengar men de väljer ändå att inte ta itu med problemet.

Angående matrast, jag flög med SAS till Kanarieöarna och de körde inte många rundor av försäljning av mat/dryck i SAS Go. Ska matrast vara 4 timmar på en flight? (flygtiden var ca 5-6 timmar)

Syrgasmasken kan jag strunta i som argument då det finns toalettkö på bakre del av kabinen. Där saknas det syrgasmasker.

Men hallo :) Jeg har jo ikke ment det som nedlatende, og når det er rent fakta så forstår jeg ikke hvordan det annet i enn en alternativ galakse kan oppfattes som negativt. Hvis min "try walking a mile in those shoes"-kommentar virket nedlatende så beklager jeg, det var utelukkende ment som et hjertesukk etter at cabin crew presses inn i et hjørne fra absolutt alle kanter for tiden, og man som passasjer forventer mer og mer. Ingen har sagt at man skal gjøre en dårlig jobb, eller ikke ta tak i problematikken, det er det du som sier.

Det er like lite oksygenmasker i framre som bakre del av flyet. En B737 er ikke skapt for å ha milelange dokøer i hver ende.
 
A

Aurora

Guest
Udemærket. Problemet er altså ikke toiletkøen i galley, men toiletkøen generelt.

Ja, det er ikke noe bedre å ha den hverken foran eller bak (det sitter forøvrig crew og spiser der "baki" også, derfor det heter front and rear galley... :p ). Det er en uting i det store og hele, BÅDE for passasjerer og crew. I min ideelle verden hadde folk kunnet vente i setene sine på tur.
 

Dr. Miles

Expert
Det er like lite oksygenmasker i framre som bakre del av flyet. En B737 er ikke skapt for å ha milelange dokøer i hver ende.
Min poäng är att personalen inte bryr sig om att toalettkön bildas i bakre del av kabinen då det inte stör deras "matrast". Därför din argument med säkerhet och syrgasmask är inget som jag tar hänsyn till i den här diskussionen.
 
@Aurora Jeg tror du misser en ret essentiel del af "try walking a mile in those shoes" når du kalder det fakta. Fakta er for mig objektiv information - helst fra en uafhængig trejdepart. Når man som du kalder udtalelser fra partshavere i "problemstillingen" for fakta udviskes grænserne mellem det subjektive og det objektive.

Dvs. Man bør forholde sig kritisk til det partshavere siger om sagen, istedet for at bruge dem som "ekspertvidner". Et eksempel kunne være være fagforeningernes udtalelser om Ryanair.
 
A

Aurora

Guest
@Aurora Jeg tror du misser en ret essentiel del af "try walking a mile in those shoes" når du kalder det fakta. Fakta er for mig objektiv information - helst fra en uafhængig trejdepart. Når man som du kalder udtalelser fra partshavere i "problemstillingen" for fakta udviskes grænserne mellem det subjektive og det objektive.

Dvs. Man bør forholde sig kritisk til det partshavere siger om sagen, istedet for at bruge dem som "ekspertvidner". Et eksempel kunne være være fagforeningernes udtalelser om Ryanair.

For all del, kan hende det er lite objektivt å høre på noen som synes det er ubehagelig å klage på å måtte spise lunchen sin i ei dokø. Personlig klarer ikke jeg å legge fra meg min empatiske evne. Så det blir til at jeg - som alltid - argumenterer med hjertet :)
 
Toppen