Senaste nytt

Nu är det dags - första flygningen med Air France

Oj, är det så illa? Jag tycker det är illa om man har priority lanes, men det är ändå inga 30 minuter då utan snarare 5 ibland.

2F är ju hur lugn som helst i jämförelse med t.ex. 2E. Problemet är väl rusningen 10:30 och fram till 13:30. Det är tyvärr då jag brukar vara där också. Igår tog det nog faktiskt bara 15 minuter att ta sig igenom passkontrollen efter att de vinkat in oss i EU-kön...!

Läser nu att jag flyger till och från CDG 2G. 2G ser ju nästan ut att ligga halvvägs till Disneyland. :)

Inloggad på AF's webbsida och försöker ange FB-nummer för resenärerna. Utan framgång.

The number of the frequent flyer card for passenger NNNNN N NNNNNNNNNNNNNNN, NNN NNNN NNNNNNN NNNNNNNN, NNNN NNNN NNNNN NNNNNNNN is not correct. Please correct your entry.

Namnen på biljetterna i direkt enlighet med passet, dvs med samtliga förnamn och Ö=OE. FB-konton enbart med tilltalsnamn och i ett av fallen Ö=O. Antar att det är det här som spökar.

Ni vana FB-resenärer - identiska namnuppgifter på FB-kortet som på biljetterna?

Öh? Jag bokar alltid biljetter som inloggad, så jag har ingen aning. Annars är det väl bara att stoppa in det när du checkar in på flygplatsen.

Inloggad på AF's webbsida och försöker ange FB-nummer för resenärerna. Utan framgång.

The number of the frequent flyer card for passenger NNNNN N NNNNNNNNNNNNNNN, NNN NNNN NNNNNNN NNNNNNNN, NNNN NNNN NNNNN NNNNNNNN is not correct. Please correct your entry.

Namnen på biljetterna i direkt enlighet med passet, dvs med samtliga förnamn och Ö=OE. FB-konton enbart med tilltalsnamn och i ett av fallen Ö=O. Antar att det är det här som spökar.

Ni vana FB-resenärer - identiska namnuppgifter på FB-kortet som på biljetterna?

Det där har hänt mig flera gånger, senast i februari. Skriv till FB Customer Service och be dem lägga in bokningen för respektive FB-konto. Det brukar gå undan. Efter det är jag alltid inloggad när jag bokar.

Bokning genomförd genom Ticket den här gången. Ingen möjlighet att ange FB-nummer där inte... Normalt utför jag bokningar inloggad på respektive program. Men normalt flyger jag inte vare sig till Frankrike eller med Air France. :)

Last edited:
Toppen