Senaste nytt

Now or never till Rom

Tobbeee

Medlem
Ronja ska till Rom i slutet på sommaren och funderar på om jag vågar vänta på att sas släppet biljetter en torsdag kväll.

Vad säger ni, är det värt att vänta?
Biljetter nu kostar iaf 3000/pers i sas go och den summan borde sjunka en del med now or never.

Nån som vet hur ofta sas haft biljetter till Rom på now or never tidigare?

Jo. Där kostar det nästan 5000kr för en person.
Jag har betydligt billigare biljetter med andra.bolag idag. Frågan är hur mkt det kan sjunka med now or never och om det är värt att vönta

Jag kan inte hitta att Rom någonsin varit med på Now or never, det är inte en destination som SAS brukar rea ut. På NoN brukar det bara vara de billigaste biljetterna som rabatteras, de dyrare klasserna har fortfarande ordinarie pris. Om det redan nu kostar 5000 kr för en biljett så är jag extremt skeptisk till att just den avgången skulle dyka upp på kampanj. Jämför priser med andra bolag och boka biljetten omgående är mitt tips.

Min erfarenhet av Now or Never är att SAS inte kampanjar redan "höga" priser, utan att det är avgångar med lägre bokningsgrad som det blir ännu lägre pris på. Så en 3.000 kr/biljett är nog inte mycket att hoppas på prissänkning på tyvärr.

• Gilla
Reactions: olo
Ett stalltips är att det kommer troligtvis komma väldigt få kampanjer nu för resor under sommarsemestern. Klart det alltid kan dyka upp något för boningar under sommaren men rätt låg chans på det skulle jag gissa på.

Finns det poängbiljetter? Även om det är emot BCs "principer" att använda poäng för europabiljetter så låter extra prisvärt att använda en sådan isåfall.

Last edited:
Jag kan inte hitta att Rom någonsin varit med på Now or never, det är inte en destination som SAS brukar rea ut. På NoN brukar det bara vara de billigaste biljetterna som rabatteras, de dyrare klasserna har fortfarande ordinarie pris. Om det redan nu kostar 5000 kr för en biljett så är jag extremt skeptisk till att just den avgången skulle dyka upp på kampanj. Jämför priser med andra bolag och boka biljetten omgående är mitt tips.
Min erfarenhet av Now or Never är att SAS inte kampanjar redan "höga" priser, utan att det är avgångar med lägre bokningsgrad som det blir ännu lägre pris på. Så en 3.000 kr/biljett är nog inte mycket att hoppas på prissänkning på tyvärr.
Precis.
Enda undantaget är ungdomsbiljett och SAS Friends & Family som bokas i V klass.
Platser i V klass finns ofta tillgängliga ända till nära avgång.

Reser man från andra kontinenten med Star Alliance flygbolag, kan man också boka i V klass genom att använda Star Alliance Europe Airpass men det hjälper kanske inte i din situation.

Precis.
Enda undantaget är ungdomsbiljett och SAS Friends & Family som bokas i V klass.
Platser i V klass finns ofta tillgängliga ända till nära avgång.

Reser man från andra kontinenten med Star Alliance flygbolag, kan man också boka i V klass genom att använda Star Alliance Europe Airpass men det hjälper kanske inte i din situation.

Ursäkta men nu skriver du språk som jag inte förstår. V klass? Star alliance europe airpass?

Vi kommer nog boka med airtours då blir resan med fortfarande med sas men ungefär 6000kr billigare för 3 personer.

Ursäkta men nu skriver du språk som jag inte förstår. V klass? Star alliance europe airpass?
Det finns flera bokningsklasser än kabinklass (t ex SAS Plus, SAS Go) på en flight.
I de flesta fall är det så att ju längre till vänster desto dyrare blir det.

T ex på SK1841 Stockholm-Rom den 25 aug 2017.
Kod:
SK  1841 
ARN 17/08/25 8:25 
FCO 17/08/25 11:35 
736
C9 D9 Z9 R9 J9 Y9 S9 B9 P4 A4 
E9 M9 H9 Q9 V4 W9 U9 K9 L7 T1 O0 G9 N0
I detta fall är E klass dyraste bokningsklassen i SAS Go och A klass är billigaste bokningsklassen i SAS Plus.

Du kan strunta i Star Alliance Europe Airpass i den här diskussionen. Jag antar att din avreseort inte är utanför Europa.

Vi kommer nog boka med airtours då blir resan med fortfarande med sas men ungefär 6000kr billigare för 3 personer.
Om det blir så pass billigt på samma flighter, skulle jag också välja att boka via airtours (resebyrå).

Toppen