Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Skärmavbild 2016-06-09 kl. 20.07.55.png

Det borde i teorin inte vara något problem.
Problemet är att det inte går att boka en sådan biljett på sas.se utan för att få till det så måste man kombinera en ARN-HKG-ARN-biljett med en annan biljett som går HKG-ARN-HKG. Tyvärr så brukar dessa bra priser aldrig gälla åt "andra hållet". Vid senaste F&F-kampanjen så gick det faktiskt att boka HKG-ARN-HKG till nästan lika bra pris, så då hade jag faktiskt en bokning som skulle ha inneburit två resor till HKG varav en med vändande plan, men till slut fegade jag ur och bokade av inom 24h.

Tänkte på denna då det är en biljett och går att boka på sas.se

Jag vet när jag har rest vidare och checkat in på webben har man inte accepterat utskriven biljett. Utan fått gå till transferdisken.

Last edited:
Mina reflektioner:

1. Det går nästan alltid att hitta billiga biljetter även utan de tidsramar som anges, har själv bokat Tokyo i juli för under 3 KSEK.
2. Samt att många resmål generellt på SAS har blivit riktigt prisvärda, Peking-biljetter får man valfria dagar (nästan) för under 4 KSEK under februari till april (som jag kollade just nu)

Åh, Tokyo och Japan!

Väldigt bra priser. Mitt tidigare lägsta-pris-rekord mellan Stockholm och Tokyo var 3920:- under en F&F-kampanj (SAS Vip Go).

Bokat!

Tänkte på denna då det är en biljett och går att boka på sas.se

Ja ser man på, det går ju att boka så där nu, det har aldrig gått förut. 2366 SEK för 11250 poäng (från ARN) är ju i stort sett lika bra som på den gamla goda tiden när man kunde göra en MR till Madrid eller Aten och för 10k poäng för drygt 2000 SEK. Fördelen med gamla tiders MR var väl att man kunde åka på morgonen och vara tillbaka sen eftermiddag istället för att sitta ett dygn i Go...

Synd bara att det bara är de två första helgerna i december som det går att få till dessa priser, annars hade jag nog bokat. "24 timmar i SAS Go" hade kunnat bli en bra livetråd. :) Tyvärr brukar det alltid vara för mycket annat som händer de där adventshelgerna och dessutom räknade jag att jag redan kommer att återkvala till EBD med mina bokade resor.

Ja ser man på, det går ju att boka så där nu, det har aldrig gått förut. 2366 SEK för 11250 poäng (från ARN) är ju i stort sett lika bra som på den gamla goda tiden när man kunde göra en MR till Madrid eller Aten och för 10k poäng för drygt 2000 SEK. Fördelen med gamla tiders MR var väl att man kunde åka på morgonen och vara tillbaka sen eftermiddag istället för att sitta ett dygn i Go...

Synd bara att det bara är de två första helgerna i december som det går att få till dessa priser, annars hade jag nog bokat. "24 timmar i SAS Go" hade kunnat bli en bra livetråd. :) Tyvärr brukar det alltid vara för mycket annat som händer de där adventshelgerna och dessutom räknade jag att jag redan kommer att återkvala till EBD med mina bokade resor.
Håller med dig. Min nya period börjar i augusti men jag kommer klara av denna redan efter 2 månader så jag tror inte jag lägger några pengar på en m/r denna gången i SAS, då det inte blev av att man fick flytta över status poängen till nästa period.

Toppen