Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Fint med plus-kampanjer! Blev sena bokningar igår till Nice och London. Instämmer med vad många skrev att det inte fanns billiga biljetter hem från LHR (speciellt inte på en söndag). Beror det på skatter och avgifter, eller är det SAS som fular sig med kampanjerna? Nu lyckades jag komma runt det genom att boka två enkelbiljetter: Plus på utresan (799kr) och Go (ungdom) på hemresan (816kr)

Fint med plus-kampanjer! Blev sena bokningar igår till Nice och London. Instämmer med vad många skrev att det inte fanns billiga biljetter hem från LHR (speciellt inte på en söndag). Beror det på skatter och avgifter, eller är det SAS som fular sig med kampanjerna? Nu lyckades jag komma runt det genom att boka två enkelbiljetter: Plus på utresan (799kr) och Go (ungdom) på hemresan (816kr)

Nu vet jag inte vad du fick för priser etc. Hursom så är SAS priser från LHR till Skandinavien alltid mycket dyrare än andra hållet av någon anledning. Skulle vara intressant att veta varför.

Nu vet jag inte vad du fick för priser etc. Hursom så är SAS priser från LHR till Skandinavien alltid mycket dyrare än andra hållet av någon anledning. Skulle vara intressant att veta varför.

Frågan kom upp i en annan tråd häromdagen. Prisskillnaden beror åtminstone delvis på skatter och avgifter. Reser man shorthaul från Heathrow i premium economy eller business är bara flygplatsens och myndigheternas skatter och avgifter £56. Detta är alltså inte inräknat bränsletillägg etc utan bara skatter och avgifter utanför flygbolagens kontroll.

Bokade 3 MR till:
ARN-OSL-AMS-CPH-ARN 2323 kr i plus
ARN-CPH-HAM-CPH-ARN 2289 kr i plus
ARN-CPH-HAM-OSL-ARN 2200 kr i plus

Totalt 16 890 eurobonuspoäng för 6812kr blir några timmar i loungen i Hamburg och en heldag i Amsterdam...
Riktigt grym bokning! Betala med SAS Amex så är det ytterligare 2000 EB-poäng och ett nytt Elite kort så blir man ganska "billigt" EBG. :)

Bokade 3 MR till:
ARN-OSL-AMS-CPH-ARN 2323 kr i plus
ARN-CPH-HAM-CPH-ARN 2289 kr i plus
ARN-CPH-HAM-OSL-ARN 2200 kr i plus

Totalt 16 890 eurobonuspoäng för 6812kr blir några timmar i loungen i Hamburg och en heldag i Amsterdam...

Lyckades du få till någon av dessa MRar på en lördag eller söndag - eller är det bara vardagsresor?

Kan någon historiken på dessa kampanjer?Kommer det en kampanj varje vecka och återkommer några städer?

Annars blev det ca 100kr rabatt på en t/r till London i Go och 400kr på en t/r i Plus.

Jag roade mig igår kväll med att kolla upp bokningsläget i ExpertFlyer på söndagar för att se om det gick att få till en loungehoppar-resa till LHR en helgdag. Noterade i likhet med er andra att priserna hem från London är betydligt högre. Kollade upp alla söndagar i oktober (4/11/18/25) och på en (1) direktflight LHR-ARN fanns det P-klass tillgängligt (07:05-flyget från LHR). På samtliga flyg var A-klass stängd och på de övriga var även P-klass stängd. B-klass finns på ett flertal flyg. Skillnaden (innan skatt) mellan A och P är drygt 400kr och mellan A och B knappt 1500kr!

Passade även på att kolla upp hur många sittplatser som var förbokade (ja jag vet att det inte är helt rättvist) men på ett flertal plan där A och P var stängda var inte en enda plats förvald!

Kollade även söndag i slutet av januari med samma resultat: A stängd, P tillgängligt på några få plan men i övrigt stängt. SAS vill helt enkelt inte sälja billiga biljetter i Plus på söndagar från London är min slutsats. Men på vardagar verkar det gå bra!!!

Toppen