Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

OT men i våras så var det väldigt glest till Washington och Chicago (åkte fyra gånger). "Bakre C-kabinen" (A340) var helt avstängd, och i främre hade nästan alla varsin rad.
Det kanske är skillnad på destination under sommaren. Både NY och San Francisco har dock hög beläggning hela året, så en business now or newer till Washington/Chicago kanske skulle vara möjlig. Tror dock inte det blir aktuellt med priser under 10.000 kronor i vilket fall, men jag får gärna ha fel.

Och vad tror du händer om det bara finns 2 platser på en flygning till det priset. Stora klagodrevet kommer dra igång för att det inte finns tillräckligt med platser. Mig veterligen är det rätt fullt i alla kabiner till USA under sommaren, när jag åkte till NY i juli/augusti i år så var business helt fullproppat både på utresan och hemresan.
Å andra sidan fyller ju SAS upp sina kabiner med OT och poäng upgrades, likaså kör de ju mer aggressivt med cash upgrades vid check-in på sommaren. De flesta normala människor är nog inte så intresserade av att boka Business Class, så två platser per flygning bör väl räcka ;)

Å andra sidan fyller ju SAS upp sina kabiner med OT och poäng upgrades, likaså kör de ju mer aggressivt med cash upgrades vid check-in på sommaren. De flesta normala människor är nog inte så intresserade av att boka Business Class, så två platser per flygning bör väl räcka ;)
Hur vanligt är det med cash upgrade till NY och SF under sommaren? Nu har jag inte något stort underlag på detta utöver en resa till NY i juli/augusti och det förekom inte några cash upgrade varken dit eller hem. Om de har låg beläggning på några USA-rutter under sommaren så är det nog mer vettigt att ha en kampanj för detta med kort framförhållning till sommaren istället för att rea ut business-platser nu i höst/vinter för resa under peak season till USA.
Om det skulle vara så att beläggningen bara är 50% varje dag under sommaren på någon USA-destination så är det kanske befogat med Now or Newer. Personligen tror jag dock SAS kommer att tjäna i långa loppet på om de ger några statuskunder opup och överbokar economy istället för att rea ut business 9 månader i förväg. Om det nu är så låg beläggning i business över sommaren skulle det kanske inte vara helt fel att öppna upp fler bonusplatser så att folk bränner sina poäng.

Toppen