Vaniljvodka
Medlem
Känner att det är dags för en Plus-kampanj på longhaul. Eller bara Friends & Family där det ju brukar finnas VIP Plus-priser. Det är typ det enda som skulle få mig sugen på att gå in på SAS nya sida och boka nåt.
Vet någon om flygbiljetter som innehåller SAS now or never segment också blir billigare? T ex, om Köpenhamn-Washington är now or never-rutt, blir då Köpenhamn-Los Angeles via Washington med SAS och United också billigare?
Det behöver väl inte bli codeshare bara för att man har en connecting flight? Jag hade tänkt köpa biljetten av en OTA (Online Travel Agency). Jag antar att frågan är mer specifikt, är now or never bokningsklassen "påbyggnadsbar" med andra flygbolags flyg?Nej, som jag har förstått det gäller endast de extra bra priserna på SAS egna linjer, alltså inte code-share flygningar som i ditt fall. Möjligt att det omvänt skulle kunna bli billigare än tidigare om Köpenhamn-Los Angeles är Now or Never och du åker till Washington och bokar med OTA Köpenhamn-Los Angeles-Washington. Tror dock inte det.
Det behöver väl inte bli codeshare bara för att man har en connecting flight? Jag hade tänkt köpa biljetten av en OTA (Online Travel Agency). Jag antar att frågan är mer specifikt, är now or never bokningsklassen "påbyggnadsbar" med andra flygbolags flyg?
Nej, det går utmärkt att köpa biljetten någon annanstans (now or never priserna brukar vara sökningsbara med ITA Matrix också inom det aktuella tidsfönstret). Hos vissa resebyråer biljetteras dock inte biljetten direkt och tar det för lång tid kan man missa reapriset (då brukar köpet annulleras).Det finns väl inget krav att köpa via SAS egna bokningskanaler?
Ja, men min bokning (Köpenhamn->Washington->Los Angeles) innehåller ju SAS-metall, det blir ju inte mindre SAS-metall på första segmentet bara för att man lägger till ett icke-SAS-metallsegment. Jag förväntar mig bara att SAS-metallsegmentdelen ska bli billigare, vilket ger lägre totalpris, även om det inte blir någon United-metallsegmentrabatt.När jag har kollat har Now or Never bara gällt på SAS-metall, det vill säga egna flygningar. Däremot har det varit andra mycket billiga kampanjer där det gått bra att ha anslutning med exempelvis American Airlines i USA