Senaste nytt

Norwegians skatteflykt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen då så. Då har ingen något att frukta från skattemyndigheternas granskning.

Vilken granskning? "Vi är kritiska till företag som inte gör rätt för sig, säger Pia Blank Thörnroos på Skatteverket."
utgör liksom inte underlag för någonting alls utom möjligen undermålig Bonnier-journalistik.

Vilken granskning? "Vi är kritiska till företag som inte gör rätt för sig, säger Pia Blank Thörnroos på Skatteverket."
utgör liksom inte underlag för någonting alls utom möjligen undermålig Bonnier-journalistik.

Det finns fler skattemyndigheter än den svenska. Som jag sagt tidigare får vi väl se. Det är inte jag som högljutt proklamerar hur det är/borde vara.

Förra året stängde Ryanair basen i Marseille. Kan du, Alx och cmj vara så snälla att ta reda på varför och så kan vi eventuellt diskutera sakfrågan(ev skatteflykt) vidare. :rolleyes:

Jamen då så. Då har ingen något att frukta från skattemyndigheternas granskning.

Sån tur att vi har två skattejurister här i tråden som kan reda ut vad som gäller. :rolleyes:

Jag väntar med spänning på att höra vad dessa två skattejurister har att säga om bemanningsföretag..:)

Du är en av dem. Jag syftar på att du och Alx är rätt högljudda i ert argumenterande så jag måste förutsätta att ni är skattejurister.

Det finns fler skattemyndigheter än den svenska. Som jag sagt tidigare får vi väl se. Det är inte jag som högljutt proklamerar hur det är/borde vara.

Förra året stängde Ryanair basen i Marseille. Kan du, Alx och cmj vara så snälla att ta reda på varför och så kan vi eventuellt diskutera sakfrågan(ev skatteflykt) vidare. :rolleyes:

Eftersom att du har svaret så får du merän gärna berätta och hänvisa till källorna.

Eftersom att du har svaret så får du merän gärna berätta och hänvisa till källorna.

Du har också svaret om du bara bemödar dig om att googla. Jag tror dock att skillnaden mellan dig och mig här är att jag redan googlat om den nya lagstiftningen medan du bara tycker saker.

Du är en av dem. Jag syftar på att du och Alx är rätt högljudda i ert argumenterande så jag måste förutsätta att ni är skattejurister.

Du får ursäkta Fredrik, men detta är inte "sandlådan".

Jag respekterar dina åsikter men jag behöver inte hålla med.

Du får ursäkta Fredrik, men detta är inte "sandlådan".

Jag respekterar dina åsikter men jag behöver inte hålla med.

Nej detta är inte sandlådan och just därför önskar jag att frågan diskuteras utifrån verkliga fakta och inte åsikter . Har du tagit dig ork att ta reda på varför Marseillebasen stängdes än?

Nej detta är inte sandlådan och just därför önskar jag att frågan diskuteras utifrån verkliga fakta och inte åsikter . Har du tagit dig ork att ta reda på varför Marseillebasen stängdes än?

Fredrik, du har nu anklagat mig för att vara lat två gånger och att jag bara "tycker saker", vad exakt har jag anklagat dig för? Jag känner inte dig och du känner definitivt inte mig.

Fakta här är att denna tråden handlar om Norwegians påstådda skatteflykt och inget annat.

Det stämmer och det beror på att du vräker ur dig saker om bemanningsföretag och inte läser om varför Ryanair stängde sin bas i Marseille. Du till och med försökte få mig att berätta vad som stod istället för att ta reda på det själv.

Vad tycker du själv att det ger för intryck? Du får tro vad du vill så väntar jag in den lagliga granskningen där vi får besked.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen