Senaste nytt

Norwegians match av Strawberry status

intuition

Medlem
För en tid sedan ansökte jag att få status med Norwegian baserat på Stawberry, enligt tex. file:///Users/arahlen/Downloads/Norwegian_Reward_Priority_erbjuder_Status_Match_med_Strawberry_Platinum-1.pdf

Efter att kopplat båda till ett spenn-konto skulle ett erbjudande dyka upp i appen. Det gjorde det inte men enligt en hjälpartikel i appen, skulle man fylla i ett formulär så skulle det fixas. Omedelbart efter att formuläret fyllts i dök match-länken upp och jag fyllde i och fick besked att det mottagits och att det fanns en viss väntetid (30 dagar tror jag)

Sedan hände inget och när jag går in i appen är alla referenser till matchen bort, inkl hjälpartiklarna. Samma sak på norwegian.se. Döda länkar och info som saknas. Verkade på något sätt som att man inofficiellt tagit ner erbjudandet. Så jag antog att det inte skulle hända och livet gick vidare.

Nyss fick jag mail från spenn, med ärendenummer, om att Norwegians avdelnign som ska utföra matchen "har tekniska problem" och jag ombads ha tålamod och en försäkran att Norwegians prioritet är att lösa det.

Tycker att kommunikationen iaf känns seriös och jag kan känna mig lugn på att det inte bara försvunnit utan att något kommer att hända någon gång.

Jaha, det trodde jag ju inte.
Drygt ett dygn efter info om tekniska problem kommer bekräftelse på att matchen genomförts. Spenn-gruppens support verkar besitta något (magic wand?) som får IT att lösa sina problem. Ett verktyg som varken kundtjänsten på Strawberry, Scandic, SJ eller SAS har tillgång till...

Hej,

Vi har goda nyheter till dig!

Vi kan bekräfta att du nu äntligen har uppgraderats till Norwegian Reward Priority.

Vi vill även tacka för ditt tålamod hittills.

Hör gärna av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Toppen