Senaste nytt

Norwegians longhaul

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har åkt CPH-JFK för 2.000:-, det var ett tag sedan, Tower Air, 747, en ganska sunkig upplevelse vill jag minnas...

Norwegian lär väl inte kunna hålla lägre priser än andra LCCs på long-haul. För att nämna två, Air Asia eller Jetstar är ju i närheten av dom priserna som Norwegian skyltar med..

Jag har åkt CPH-JFK för 2.000:-, det var ett tag sedan, Tower Air, 747, en ganska sunkig upplevelse vill jag minnas...

Visa bifogad bild 7040
Läser: "The 1997 Zagat Survey ranked Tower Air 59th out of 61 ranked carriers in terms of maintenance, ahead of only Valujet and Aeroflot.". Ja, jag kan förstå att upplevelsen var sunkig. Korrekt att flighten gick via Köln?

De tycks även ha flugit FBU-JFK och ARN-JFK.

Norwegian lär väl inte kunna hålla lägre priser än andra LCCs på long-haul. För att nämna två, Air Asia eller Jetstar är ju i närheten av dom priserna som Norwegian skyltar med..

Ungefär samma borde väl vara möjligt. Personalen ser ju ut att hämtas in från Asien.... Allt ska stationeras i BKK, och möjligen JFK. Så omkostnaderna borde bli likvärdiga med Jetstar/ Air Asia. Sen är det ju mycket högre flygskatter i USA. Det kanske dock balanseras av att de opererar med en B787 som har lägre driftskostnader...

@AHO:
Tror det var SEK, det jag kommer ihåg var att priset var väldigt lågt även på den tiden.

Last edited:
@Eric Löfberg:
Inget speciellt minne av Köln men det var nog så. Det var ett bra tag sedan...

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen