Senaste nytt

Norwegians longhaul

Status
Stängd för vidare inlägg.
I vissa charterkonfigurerade kabiner kan man inte bara jämföra pitch (avstånd mellan raderna), de klämmer också in fler stolar i bredd än vad som är brukligt hos flygbolagen med reguljär trafik.
Däremot är jag övertygad att det finns en marknad för "sillburkar" om priset är rätt.( Jag hoppas slippa tillhöra denna marknad!)
Tänk på att de som köper en long-haul-biljett i Economy en gång om året antagligen bara tittar på priset, vilken stol och andra detaljer om kabinen ombord spelar nog ingen roll.
 
Oh tusan, det hade jag ingen aning om:eek: Har nog inte åkt charter på 10 år minst, och hoppas det ska dröja 10 till....
 
ändå är det bara 2.1cm smalare säten i ekonomiklass..... Alltså tjänar de 10.5cm totalt på 5 säten i bredd... Brukar det normalt vara ett gap mellan stolarna på en 767 eller krymper de bara mittgångarnas bredd med 15cm styck för att klämma in ett extra säte?:confused:
 
Det finns ju regler kring detta också, tror inte mittgångarna får vara hur smala som helst (om inte annat så måste ju serveringsvagnarna kunna köras). När en flygplansmodell certifieras för ett visst antal passagerare gör man utrymningstester på tid och massa andra beräkningar vilket mynnar ut i en rad begränsningar när man senare ska konfigurera kabinen.

Ibland låter några centimeter smalare inte så mycket, men om du tänker på hur nära du sitter grannarna när du har ett mittsäte i vanliga reguljärstolar, så gör minskningen för dig och dem som sitter runt omkring sammantaget en hel del för komforten. Du blir mer inklämd, ännu smalare armstöd, omöjligt att inte ha konstant kontakt med den bredvid osv...
 
Tror de mäter avståndet du har för rumpan i stolen. Sedan kan man göra avståndet mellan rumporna mindre genom exempelvis smalare armstöd.

Härligt! Då kan det bli väldigt intimt med tanke på att dagens resenärer har lite större omfång och högre vikt än för 10 år sedan.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen