Norwegian har fått avtal med svenska staten och svenska försvarsmakten för inrikesresor.
di.se - Norwegian flyger svenska staten
di.se - Norwegian flyger svenska staten
Nystrom skrev:Iofs inte förvånande om man ser till prisbilden. Mer förvånande om man ser till etik, skall man uppmuntra företag som undviker skatter, regler mm i syfte att få så låga kostnader som möjligt? Varför kontrakterar man inte Ryan Air för all utrikestrafik?Klicka för att utvidga...
Fredrik Bodin skrev:Bra! Våra skattepengar ska vi hålla hårt i. Och staten ska inte täcka förluster i verksamheter som inte har bärkraft (tycker jag)!Klicka för att utvidga...
norrbagg skrev:Hvordan gjør man det om man er ansatt et sted som benytter seg av et bolag man ikke flyr med? Sier man på jobbintervju "forresten flyr jeg ikke bolag ABC"?Klicka för att utvidga...
Exakt. Jag är också statsanställd och vi bokar det som passar bäst (tids- och prismässigt) oavsett flygbolag...sedan finns det ju inte så mycket att välja på på sträckan jag oftast flyger, men ska jag längre bort blir det vad resebyrån hittar.henrik l skrev:Nu tror jag inte att vi ska tolka det som så att försvaret, eller alla andra statsanställda är tvingade att flyga DY. Kom ihåg att artikeln står i den mycket trovärdiga DISom statsanställd och medveten resenär gräver jag ju en del i de statliga avtalspriserna och ramavtalen.Klicka för att utvidga...
Etniska krav låter lite obehagligt...Alf skrev:Det är i stort sett omöjligt att lägga in etniska kravKlicka för att utvidga...