Senaste nytt

Norwegian till USA/Thailand

Såg precis att Norwegian verkar börja använda 787:an den 16 augusti, så vår returresa verkar gå med den. Kul, då blir det alltså att testa både inhyrda och nya.

Perfekt!! Då får du ju en unik chans att jämföra hur stor skillnaden är mellan ett ordinarie Norwegianflygplan och ett ersättningsplan. Det vore jätteroligt om du orkar/vill skriva en reserapport! :)

As per 18JUL13 GDS timetable/inventory display, Norwegian is moving forward planned Boeing 787 operation on long-haul route.
The airline’s Boeing 787 aircraft is now scheduled to enter long-haul service from 16AUG13, instead of 31AUG13.

Revised long-haul Boeing 787 operation launch date as follow:

Stockholm – Bangkok eff 17AUG13 3 weekly (Instead of 31AUG13)
Stockholm – New York JFK eff 16AUG13 3 weekly (Instead of 02SEP13)

Planned Boeing 787 operation launch date on following routes remain unchanged at time this post goes to press:

Oslo – Bangkok eff 31AUG13 3 weekly
Oslo – New York JFK eff 01SEP13 3 weekly (4 weekly from 29NOV13)
Copenhagen – Ft. Lauderdale eff 29NOV13 2 weekly
Oslo – Ft. Lauderdale eff 30NOV13 2 weekly
Stockholm – Ft. Lauderdale eff 01DEC13 2 weekly

Please refer to latest report on 18JUL13 for Worldwide Boeing 787 operation. Planned Boeing 787 operation remains subject to change.

Norwegian Moves Forward Boeing 787 Long-Haul Service to mid-August 2013 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates

Jag har inte kollat men jag antar att de har något i stil med dra av x% av mellanskillnaden eller "hittar du billigare rum får du det gratis".

Jag har inte kollat men jag antar att de har något i stil med dra av x% av mellanskillnaden eller "hittar du billigare rum får du det gratis".

Precis. IHG har första natten gratis om en annan bokningssida erbjuder lägre priser (givet allt annat lika).

sedan fyra nätter i Washington DC (Intercontinental The Willard ($0),

$0 innebär att jag fixade gratisnätter via IHG:s Best rate guarantee.

Lite nyfiken bara på hur du lyckades fixa fyra gratisnätter med BRG? Enligt villkoren får man bara en gratisnatt per vistelse, och claims för konstruktiva vistelser på samma hotell (eller om din nästa BRG är på ett hotell inom en 50 mile radie) inte är tillåtna…

Jag förstod det som att det var 1 natt på IC Willard, de övriga 3 nätterna i DC var på andra hotell som han räknade upp.

Lite nyfiken bara på hur du lyckades fixa fyra gratisnätter med BRG? Enligt villkoren får man bara en gratisnatt per vistelse, och claims för konstruktiva vistelser på samma hotell (eller om din nästa BRG är på ett hotell inom en 50 mile radie) inte är tillåtna…

Det blir väldigt off topic nu, men precis som Homer säger är The Willard den enda gratisnatten i DC. Före resan dit bor vi en natt på The Barclay och sen efter DC en natt på ett HI i NYC, så 50 miles är inga problem.

Norwegian skickade ett SMS här om dagen om att informera om att ersättningsplanet på utresan inte har IFE eller laddningsuttag. Många verkar uppleva det som svagt av Norwegian (sett till responsen på Facebook) att inte infomera om det tidigare.
Jag har skickat ett mejl till kundservice för att se om det erbjuds någon slags kompensation.

Last edited:
Toppen