Jag snubblade ombord på ett DY flyg till Florida (FL) för någon månad sedan. Jag kanske hade turen att planet gick i tid. Dock satt jag i ekonomi..premium (deras motsvarighet till en businessclass light, slim, low) eller va det kallar det.
* Stolen var rätt ok för en dagflygning, inget man vill sova i dock. påminner om Businessclass stolar man satt i på 80-90talet.
* Maten var förvårnansvärt bra. Fick ett gäng bira/gt med maten (var inte i tjänst föränn 3dagar senare..så why the f not)
* IFE var riktigt bra. det är ett Android system. Exakt det system som AF nu installerar
* Innan landning roppade personalen ut att de ville ha hjälp med att städa planet för att hålla ner kostnaden..... yepp
* Planet var riktigt dåligt städat. Jag som är i branchen går gärna och drar fingret på ställen...
* När jag bad om en till öl så förklarade de hur jag skulle beställa och BETALA för den via IFE. Gick ganska smidigt faktiskt, men men
* Bara ena toaletten i A sektionen var öppen. Så blev lätt kö. När jag frågade personalen varför då förklarade de att då kan de öppna den andra påvägen hem..å på sätt sätt slippa städa i FL. Något som en vän som jobbar på DY säger att de absolut inte gör, så misstänker det var ett skämt.....hoppas jag.
I det stora hela tycker jag det var en bra flygning.