Mm, verkligen förvånande. Det borde väl snart bli lediga slottar... Jag hoppas av hela mitt hjärta att SAS återöppnar GOT-TXL som det inte fanns en chans att få lönsamhet när airberlin satsade på GOT.Har SAS sådana kapacitetsproblem att de inte agerar? Kanske är det slotproblem på Tegel.
Fast ingenting syns i publicerade tidtabeller. Man kan boka CPH-SXF-CPH oktober ut, i november erbjuds inga direktflyg. Så om de inte publicerar en tidtabell mycket snart, så tror jag inte alls på att DY kommer tillbaka på rutten.Det verkar som de ändrade sig efter Air Berlin gjorde KK.
Norwegian fortryder Berlin-lukning - CHECK-IN.dk
Mm, verkligen förvånande. Det borde väl snart bli lediga slottar... Jag hoppas av hela mitt hjärta att SAS återöppnar GOT-TXL som det inte fanns en chans att få lönsamhet när airberlin satsade på GOT.
I artikeln står det:Fast ingenting syns i publicerade tidtabeller. Man kan boka CPH-SXF-CPH oktober ut, i november erbjuds inga direktflyg. Så om de inte publicerar en tidtabell mycket snart, så tror jag inte alls på att DY kommer tillbaka på rutten.
Easyjet har tolv avgångar per vecka.EZ har en daglig flight
Framförallt verkar det vara riktigt tryck på kvällskvisten, med ofta fyra konkurrenter. På morgonen flyger airberlin vid sju och easyJet vid åtta, från Köpenhamn. Här borde det finns mer utrymme om (när) airberlin försvinner.Det är alltså tal om en våldsam överkapacitet på rutten, vilket också syns på priserna.
De veckor jag kollade i september var de uppe på 15 flighter.Easyjet har tolv avgångar per vecka.
De ligger på cirka 12 flighter per vecka.SAS kan inte vara mycket till konkurrens, flyger inte ens varje dag
Yes. Viss skillnad dock på vintertidtabellen.Framförallt verkar det vara riktigt tryck på kvällskvisten, med ofta fyra konkurrenter. På morgonen flyger airberlin vid sju och easyJet vid åtta, från Köpenhamn. Här borde det finns mer utrymme om (när) airberlin försvinner.
De veckor jag kollade i september var de uppe på 15 flighter.
De ligger på cirka 12 flighter per vecka.
Och när jag tittar nu så är flighterna tillbaka i tidtabellen! SXF-CPH för 255kr f.n.I artikeln står det:
“På grund af den ændrede konkurrencesituation har vi besluttet alligevel at fastholde vores rute mellem København og Berlin. Det betyder, at vores danske passagerer også i det kommende vinterprogram kan benytte vores seks ugentlige afgange mellem de to byer,” siger Norwegians danske informationschef Daniel Kirchhoff til CHECK-IN.dk."
...