Senaste nytt

Norwegian planerar köpa LOT

Randy Marsh

Medlem
Ja, jag hittade heller ingen "kurwa" i texten! ;)
Ganska överraskande egentligen ;) Var ombord ett skepp med många polska besättningsmän för ett par år sedan. De använde ordet "kurwa" i var och varannan mening, så man började nästan undra om det kan betyda något annat också.
 

fly4fun

Medlem
Off topic varning.
Har ni inte sett filmen på den polska "affärsmannen" i UK?

[video=youtube;jtAEJs-jVd8]http://www.youtube.com/watch?v=jtAEJs-jVd8[/video]
 

Traveller

Medlem
Enligt dagens SvD sneglar Herr Kjus, Norwegian, på att köpa upp det Polska flygbolaget LOT. LOT som ju är en Star Alliance medlem täcker med linjer till både Öst och Väst. LOTs flotta av större plan består dock av 767or samt en 787 Dreamliner som inom någon dag skall lyfta igen. Man kan ju undra vad som skulle hända om Norwegian köpte LOT, skulle dom få behålla medlemskapet i Star Alliance och vad skulle det i sådana fall betyda för SAS. Själv tror jag det skulle kunna bli en jobbig tid.

Norwegian sneglar på polska LOT | Världen | SvD
 

Palazzi

Medlem
Nu har jag kikat närmre på detta, och tror mig ha en teori... VD:n på LOT har redan annonserat en idé vid nyår om att avyttra alla plan av äldre modell, och endast spara 787 för Long Haul. Därtill sade han i intervju att man kommer köra lågprisflyg på kortdistans (TADA!)... Blir det kanske code-share ist för köp? Eller köper Norwegian in sig i bolaget med en viss aktieandel bara....alltså inte 100%...?
 

jth

Medlem
Hmm, undrar om Norwegian kommer gå med i Star alliance i så fall? :)

Personligen tror jag att de inte alls är intresserade att köpa LOT som en enhet, utan de vill ta "russinen i kakan" i så fall, dvs de 787or som LOT redan har och som de har i pipen.
 
Last edited:
Toppen