Jag hörde av mig till en kontakt som jag har haft tidigare kontakt med på NCH.
Klagae lite på att de tagit bort de jag värderade, garantedad uppgradering och late check out samt att jag inte riktigt såg hur jag skulle förbruka en halv miljon poäng innan utgången av 2025.
Här är hennes svar:
Hej SilverJonten!
Jag finns kvar på kundservice, med samma titel men en annan roll än när vi hördes sist.
När det gäller feedback kan jag tipsa om mailadressen
feedback@strawberry.no, däremot ska jag göra mitt bästa för att ge dig svar på det du funderar över.
När man gör om saker, i detta fall bonusprogram, skapar det alltid känslor och det man oftast fokuserar på är det som blivit sämre för en själv. Vi har försökt att se på helheten, på det som kostar mer än det smakar, det som sällan används (sen utcheck) och på det som vi trots många år av försök inte kan leverera på (garanterad uppgradering). Det sistnämnda har varit självklart för beslutsfattare på ett huvudkontor att vi ska ha som förmån till våra bästa gäster men ute i driften på våra hotell går det alltför ofta inte att leverera på och därför togs nu beslutet efter många år att ta bort den som garanterad, men vi ska ändå göra som vi gjort fram till idag, dvs vårt yttersta för att ändå ha ambitionen att ge bästa rummet vid ankomst.
Nu börjar vi närma oss jul och jag vet att många av mina nära och kära älskar att bo på hotell, även om du som sällan är hemma kanske inte tycker det är lika spännande. Då är det ett ypperligt tillfälle att omvandla bonuspoäng till presentkort och ge en julklapp som inte behöver kosta dig så mycket. Presentkort på hotellövernattningar är giltiga i 2 år, så om du har poäng kvar i december 2025 kan du växla poängen mot presenkort som är giltiga till 2027.
Man kan också växla in poäng mot presentkort på Ving eller ge bort poäng till Cancerfonden eller Unicef.
Du känner dig och dina behov bäst, du ska självklart jämföra de olika hotellkedjornas utbud för att se vad som passar dig bäst efter att vi gör om vårt bonusprogram. När det gäller vår nya bonusvaluta Spenn kommer vi att utöka med fler och fler partners, men det är samma sak där att bara du kan göra valet. Vi försöker göra det så attraktivt som möjligt för våra medlemmar för vi vill självklart behålla dig som en trogen gäst, men valet ligger i våra gästers händer.
Jag önskar dig en fin dag !
Med vänliga hälsningar/Kind regards
XXXXXX XXXXXXXX
Operations Manager • Customer Interaction Center
Min take på detta är att de inte direkt oroliga för att tappa kunder åtminstone eller så har de misstolkat deras "bästa" kunder, oss som faktiskt bor en hel del på deras hotell, responsens gravt.
Det blir åtminstone inga prsentkort i julklapp till mina nära och köra åtminstone från mig del oavsett antalet poäng jag har i nuläget.
Blir spännande detta!