Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Handlade i fredags den 15/11 på mitt MC Strawberry. Fick Spenn idag fast jag trodde att jag skulle få vanliga poäng. Har mailat och fick nedan svar. Är det bara att sätta upp det på shit happens kontot?
————
När man gör ett köp med mastercard tar det 1-3 bankdagar innan dina spenn blir registrerade på ditt medlemskap, lika så tidigare poäng.
Av den anledningen har dessa köp inte registrerats som poäng utan spenn, då det blev registrerade den 19/11/2024.

Vi har dessvärre ingen möjlighet att registrera om dessa Spenn till poäng.

Återkom gärna om du har några funderingar.
————

Missar webinariet i morgon, hoppas att någon frågar hur tidigare poäng mot Lifetime räknas om till progress mot de 8:a åren som krävs nu.

Handlade i fredags den 15/11 på mitt MC Strawberry. Fick Spenn idag fast jag trodde att jag skulle få vanliga poäng. Har mailat och fick nedan svar. Är det bara att sätta upp det på shit happens kontot?
————
När man gör ett köp med mastercard tar det 1-3 bankdagar innan dina spenn blir registrerade på ditt medlemskap, lika så tidigare poäng.
Av den anledningen har dessa köp inte registrerats som poäng utan spenn, då det blev registrerade den 19/11/2024.

Vi har dessvärre ingen möjlighet att registrera om dessa Spenn till poäng.

Återkom gärna om du har några funderingar.
————
Låter som en uppfinning på kundtjänst för att slippa göra ett case av det.
Jag har ett liknande ärende som iaf har gått vidare internt som ett case. Jag kan återkoppla när jag vet mer om det.

Ja, jag håller med, de har helt förstört det bästa programmet och gjort det uselt på riktigt. Även om intjäningen är högre så finns det ju i nuläget inget av direkt värde att använda dessa "Spenn"på, hotellnätter på semestern i Knäckebrödhult eller flyg med ett av de sämsta lågprisbolagen.
Jag får sätta mig och gå igenom vilken kedja som har många både i och utanför Norden. Marriott har många hotell globalt men i Sverige så hittar jag dem endast i Stockholm.
Är det någon som har förslag?
Hotels.com ;)

Skämt osido, jag kör Hotels på allt utanför Norden då jag normalt inte traffikerar Hilton eller liknande i den utsträckningne jag önskat för ett gynnsamt utfall med tanke på var jag faktiskt vill bo när jag är Tex i Tarragona eller Gutersloth..

Screenshot 2024-11-20 at 22.09.28.png

Om jag ska vara ärlig så har hotels gett en ganska bra reward i form av "gratis" nätter men inte i form av perks.

Frågan är om jag ska värdera "gratis" semester hotell mer än mina perks framgent?

Upp till kamp…

Jag ska försöka hinna med mötet imorgon till den nya “bacon”striden vi vann förra gången det var djupt missnöje. Ni som var med då minns.

Alla program går ner sig ibland, finns fortsatt tid försöka påverka till något bãttre. 3x spenn intjäning som standard mot inledande katastrofen för kort och boende hade t ex kunnat vara en mer acceptabel försämring.

Får vi istället bara vaga löften “vi ska se på det” (betyder -händer inte) imorgon röstar vi med fötterna…

Om jag ska vara ärlig så har hotels gett en ganska bra reward i form av "gratis" nätter men inte i form av perks.
100% enig. Rätt sällan jag fått något för mitt gold på hotels.

Men det strawberryhotell som kommer finnas kvar i mitt resemönster erbjuder gratis uppgradering (gold) och 20% på restaurangen (vilket är bättre än voucher om man är två), även för silver. Synd att jag blivit nergraderad från gold då jag flyttat stays till jordgubben on nu är platinum där istället. Kan man få statusmatch på hotels?

Toppen