Senaste nytt

Norwegian leasar in LOT Polish Airlines Boeing 787.

Det betyder att man alltså kan få riktig och modern lie-flat men bara betala för Norwegian Premium eller vad de nu kallar det? Det är onekligen en bra upgrade. Undrar hur många som provar den och tror att det alltid är så med DY :)
Ja som det ser ud fra vedhæftede billeder er der 2-2-2 i forhold til Norwegians normale 2-3-2 i Premium. Man kan også hvis man er hurtig få et af de sæder længst fremme som er konfigureret i 2-3-2 med ekstra benplads og bedre plads selvom man rejser på de billige economy billetter.

Attachments

• Norwegian 1.JPG
    Norwegian 1.JPG
    37,3 KB · Visningar: 1 390
  • Norwegian 2.JPG
    Norwegian 2.JPG
    42,7 KB · Visningar: 786
  • Norwegian 3.JPG
    Norwegian 3.JPG
    33,6 KB · Visningar: 1 011
Nu vet jag inte hur priserna brukar vara i Noprwegian Premium, men jag har för mig att de generellt sett är väldigt höga för vad som erbjuds i jämförelse till andra bolag. Men direktflyg och lieflat är ju värt en del...

Tror ni de planerar in att LOT-planet enbart skall trafikera de två sträckorna (CPH-JFK/FLL) för att säkerställa att det inte blir för många "equipment change" och andra konstigheter i systemet?

När jag landade på Kastrup idag såg jag LOT:s Dreamliner parkerad vid C-piren. Och mycket riktigt, den gick som DY7011 till Kennedy. Registreringsnummer är SP-LRB, kom från WAW tidigare idag och användes av LOT så sent som igår på Toronto-linjen (avd. den enes bröd, den andres död). Och förseningen verkar bara vara marginell med Norwegian-mått mätt.

SP-LRB - LOT - Aircraft info and flight history - Flightradar24

Här har ni en (förvisso kass) bild, ommålning verkar inte vara aktuellt i detta skede.

LOT Dreamliner.jpg

Första turerna genomfördes fint. Bara 26 min sen till Kennedy och en och en halv timme sen hem till Kastrup. Efter det verkar SP-LRB ha fått vila (däremot var DY7091 till LAX dryga fem timmar sen ut från Kastrup idag men det var ju en vanlig DY-Dreamliner ;)).

Är det någon som flugit med LOT för Norweigan? Flyger med Norweigan till FLL på lördag. Är bokad i premium och fått plats på rad 2, vilket ser ut som business lie flat. Hem är det dock Hi fly med deras A340 på rad 1, vilket ser ut som en gammal Emirates first class innan deras suites...

Vald enbart eg eftersom det är direktflyg...

Toppen