Senaste nytt

Norwegian lancerar nya statusnivåer i rewards programmet

airac

Medlem

Från mail:
Vi har nöjet att berätta att vi uppdaterar vårt Reward-program och att vi nu introducerar nya statusnivåer: Member Traveller, Bronze, Silver och Gold.

Det är enkelt att klättra i statusnivåerna: Ju mer du flyger, desto högre status får du!

Du är redan på Member-nivå. För varje åttonde flygresa du genomför under ett år flyttar du upp till en ny statusnivå – och de nya förmåner som följer med!

Från mail:
Vi har nöjet att berätta att vi uppdaterar vårt Reward-program och att vi nu introducerar nya statusnivåer: Member Traveller, Bronze, Silver och Gold.

Det är enkelt att klättra i statusnivåerna: Ju mer du flyger, desto högre status får du!

Du är redan på Member-nivå. För varje åttonde flygresa du genomför under ett år flyttar du upp till en ny statusnivå – och de nya förmåner som följer med!
Oj detta känns unikt, att ingen har kommit på något liknande förut!
Varmt kaffe och varmt te som guldmedlem undrar om man vågar fråga om en kopp av vaje dryck!

Varmt kaffe och varmt te som guldmedlem undrar om man vågar fråga om en kopp av vaje dryck!
Värt att notera är att det bara gäller varm dryck, och de serverar bara varm dryck på flyg som är längre än drygt en timme. Som tidigare innehavare av högsta status hos Norwegian så fick jag gratis varm dryck exakt noll (0) gånger.

Värt att notera är att det bara gäller varm dryck, och de serverar bara varm dryck på flyg som är längre än drygt en timme. Som tidigare innehavare av högsta status hos Norwegian så fick jag gratis varm dryck exakt noll (0) gånger.
Varm Coca Cola?

Bytte väl bara namn, för att kunna differentiera varje nivå dom hade tidigare. Fortfarande onödigt jobbig dock (Välj en förmån vid varje nivå).

Generöst ändå att man får börja som member och inte som prospect eller liknande.

Är det någon som flyger ihop status på Norwegian och inte redan har ett företagsavtal som ger en del av dessa förmåner?
Tja, de brukar ju vara generösa med statusmatch. Som sen kan matchas till jordgubben. Som sen kan matchas tillbaka till norwegian. Som sen kan matchas tillbaka till jordgubben osv osv.

De har tagit bort en hel del förmåner från de billiga företagsbiljetterna, så man måste boka flex om man vill ha allt som ingick innan.

Påminner mig om när jag bad om påfyllning av té och blev utskälld för att de minsann inte hade tid att springa och servera. Då var jag förvisso bara Priority, man kanske får bättre bemötande som Gold.

89f23739f71673ff7cae4321c39eb327.png

Föredömligt tydligt på webben och i nya versionen av appen. Ganska bra att det nu framgår att statusen är matchad, men vore ännu bättre om det stod hur länge denna matchning förväntas pågå, särskilt som den ju historiskt har försvunnit väldigt plötsligt.

Toppen