mha321
Medlem
Gissar att det även betyder att Wideroes nät kopplas samman med Norse Atlantics långlinjenät till JFK, BKK, FLL, LAX & MIA (från Oslo). Norwegian har väl även 50 737 MAX 8 i orderböckerna, så man kan väl vänta sig en stark expansion (/återväxt) i Europa.
Ska bli intressant att se om man kommer alternera t.ex. Dash 8 eller E190-E2 på även svensk inrikes (eller åtminstone inom-skandinaviskt). De hade ju enligt tidigare orderböcker 15st E190 på letter of intent, men det verkar ha krympt till 3 (som är leverade).
Känns mer troligt tycker jag att man snarare styr om de E190 man kör från bergen nu till att tex mata mot gatwick för att komma åt Norse stora hub om det är det som är målet, ihop med Norwegiann där, än att man skulle används wideroe mot svensk inrikes. Morse satsar ju betydligt mer på gatwick.
Deras stora styrka på marknaden är ju i första hand att man mår norska kort nätet och i andra hand Bergen. Och de sitter ju inte på en massa extra kapacitet som inte utnyttjas - efter ett de inte beställt fler E190 (minns jag rätt var ordern alltid på 3 beställningar och resten optioner, men man har inte nyttjat optionerrna)