Senaste nytt

Norwegian introducerar fast track även för inrikesresor på Arlanda och Landvetter

David

Medlem
Rätt skeptisk till detta. Förr eller senare är det inte Fast Track längre, utan Just Another Line.. På Landvetter är Fast Track inte ens en dedikerad kö utan flyter samman med en ordinarie, där folk ibland är allt annat än villiga att släppa någon före sig efter att ha köat X antal minuter (vilket jag kan ha förståelse för.)
Idag var det dedikerad Fast track. Iaf såg jag ingen öppning från vänster. Snabbt som sjutton.
 

Mikael64

Medlem
Dom 2 ggr jag använt den sk. fast track på Landvetter så har folk i ordinarie kö blivit sura... Landvetter Airport har absolut ingen fast track som dom kan skryta med precis inte heller personal i security som knappt visste vad fast track är för ngt. Slow track vore väl en bättre benämning.
 

MarcusC

Medlem
Ofta funkar det bra på Landvetter, men med många charter och ryanair emellanåt tycker jag man får många miner/suckar av resenärer som muttrar om att de minsamm har bråttom etc....
 
Dom 2 ggr jag använt den sk. fast track på Landvetter så har folk i ordinarie kö blivit sura... Landvetter Airport har absolut ingen fast track som dom kan skryta med precis inte heller personal i security som knappt visste vad fast track är för ngt. Slow track vore väl en bättre benämning.

Helt riktigt, vi har inte Fast track (ungefär det jag skrev i min post). Vi har Priority Security lane och i framtiden kommer vi att ha en fullskalig Fast Track. Happy jetting!!!

Fredrik
 

Mike@GOT

Medlem
Hej, hade vi haft utrymmet klart nu så hade vi självklart erbjudit en fullskalig Fast Track produkt. Just nu har vi Priority Security Lane, men självklart så tittar vi på andra bättre lösningar.

Jag tycker att det är väldigt sällan (kan faktiskt inte erinra mig att jag någonsin har sett det) som samtliga "stationer" i säkerhetskontrollen är i användning, utan oftast bara två. Den som ligger längst till höger, från kön sett, samt de längst till vänster är ju i princip alltid tomma på både passagerare och personal.

Att ha en dedikerad fast track på en av dem för passagerare samt personal som är berättigade till detta vore en fördel. Det känns inte så stilfullt att jag som personal ska behöva tränga mig förbi väntande passagerare när jag är stressad, även om jag är igenom kontrollen på ca 15 sekunder såvida jag inte faller offer för det slumpmässiga urvalet i metallbågarna.
 
Toppen