Senaste nytt

Norwegian, ersättning vid försening - bråttom till New York.

DY 7006 från JFK ord ankomst 11,15 kommer 01,40 i natt till ARN
DY 7205 till BKK från ARN ord avgång 15.45 beräknas avgång 20,30
Hyr DY in två 340-300? Annars blir väl avgången ca 03,45 inatt?
Detta kom väl inte så lämpligt med tanke på pressmötet idag!

Last edited:
"– De som kunde lösa boendet själva i natt kommer att få ersättning för sina utlägg mot kvitton, precis som de som är från Stockholmsområdet och kunde ta en taxi hem. Annars följer vi förstås EU-regulationen vad gäller matkuponger och ersättningar."

" Det är oerhört, oerhört tråkigt, säger Åsa Larsson. Vi har gjort vårt bästa för att försöka lösa situationen för alla passagerare på Arlanda, men med Obama på ingång har det inte varit jätteenkelt, utan väldigt tufft" Vad har det med det hela att göra?

" Det är oerhört, oerhört tråkigt, säger Åsa Larsson. Vi har gjort vårt bästa för att försöka lösa situationen för alla passagerare på Arlanda, men med Obama på ingång har det inte varit jätteenkelt, utan väldigt tufft" Vad har det med det hela att göra?

Kan det finnas restriktioner på icke planerad trafik, kanske normalt vid ett sånt här tillfälle :confused:

SvD:
"Enligt Norwegians Åsa Larsson beror detta på att president Obamas besök gjort det extremt svårt att hitta lediga hotellrum i Stockholm.
– Allt är fullbokat. Det vi då informerade passagerarna om var att de som kunde ordna eget boende skulle göra det och sedan skicka in kvittona till oss så står Norwegian för den utgiften".

Förefaller vara en godtagbar ursäkt, tycker jag.

Fast jag skulle ha förutsatt att jag blev omroutad! Dessutom har både Hilton och Scandic rum i stockholm. Så det där är bara dåliga ursäkter!

Annars finns det en litet samhälle som heter Uppsala och ligger några mil norr om Arlanda. Ryktas att det kan finns ett och annat hotell där också.

Toppen