Senaste nytt

North Korea Has The "World's Worst Airline," Here's A Look Inside

Tufft, någon här på forumet som vågat sig på?
Har flugit med den (deras rätt nya Tupulev). Inte alls särskilt dåligt. Smidig incheckning. I tid. Rent ombord. Korrekt personal.

Inte alls minnesvärt faktiskt.(vilket däremot. Nordkorea i sig var!)

Mer minnesvärt är Cubana som på frågan om jag kunde få en plats vid nödutgång med extra benutrymme svarade "det här planet har inga nödutgångar" eller det afrikanska som sa vid säkerhetsdemonstration "kom ihåg att säkerheten ombord är lika mycket ditt som vårt ansvar"

Jag gillar Iljushin och även Tupolev. Flög flera turer i Polen och Sovjet på 80- talet. Jag skulle gärna köra en T.o.r Beijing Pyongyang när möjlighet ges.
Skulle oxå se fram emot att anlända till 38:e breddgraden norrifrån:)

Jag skulle inte ha något emot Air Koryo med deras Tu-204-100B/V då det är en utmärkt flygplanstyp och alla bilder jag sett indikerar att den är välhållen och ren. Det är också värt att påpeka att de har samma inredning som Red Wings då de bl.a opererar en maskin som ursprungligen var destinerad till det bolaget och som t.o.m rullades ut i deras färger innan den "styrdes om" till Air Koryo. Det är P-633 som ursprungligen skulle blivit RA-64048 för Red Wings.

En gång flög jag RyanAir (jag syndade) och det gör jag inte om. Tu-204-100B/V eller Tu-204-300 hos Air Koryo tar jag alla veckans dagar om det står mellan dessa två. Å andra sidan får jag erkänna att jag generellt hellre flyger Tu-204 i olika versioner än Boeing 737 även om den sistnämnda är fin när den har Sky Interior.;)

Jag gillar dessa bilder och att du fick flyga med en Tu-204-300 som är en utmärkt bra maskin. Air Koryos -300or började förövrigt sina liv som -100 med längre kropp men kortades av och "ommonterades" till -300-standard. För min del skulle jag inte ha något emot att flyga med bolaget och kan definitivt INTE se hur det kan vara "världens sämsta flygbolag".

Världens sämsta bolag alla kategorier som jag känner till är ValuJet. En nöd/oplanerad landning varannan dag tror jag är mycket svårslaget. Man kan knappast komma ner lägre när det gäller underhåll och teknisk standard än så. Bolaget ifråga blev sedermera AirTran Airways och det blev bättre men VJs DC-9or var sannerligen inga välskötta maskiner, tvärtom.

Air Koryo har ju moderniserat sin flotta och verkar hålla efter sina maskiner. Det förefaller som att de moderniserat sitt underhåll också eftersom en Tu-204 kräver uppgradering där, annars flyger man inte under särskilt lång tid.

Last edited:
Toppen