Senaste nytt

Norska Bill Kill: ny app för att betala räkningar kommer till SE i sommar!

Någon som har en uppfattning om hur lång tid de tar för mottagaren att få betalning?
Pengarna drogs 17:e, förfallo 19:e och ingenting inne ännu?
Betalo drar pengarna 3 bankdagar innan förfallo om man schemalägger betalningen, så det kan nog kanske vara en riktlinje. Så nog känns det som de borde vara framme nu.

Sen är det iofs inte alls ovanligt med mottagare som tar ett par bankdagar på sig innan de hinner registrera och visa att pengar mottagits.

Vad är det för födel med en inbjudan? Jag ska strax betala en räkning på 80 000 kr med mitt Amex tänkte jag (har inget konto sedan tidigare).

Känns som att Bill Kill har lite kvar. Jag vill betala en faktura till rörmokaren på 76 000kr, så jag signade upp hos Bill Kill för att använda mitt Amex.
Bill Kill hittade mottagaren, men det gick ändå inte att genomföra betalningen.
Blir att avsluta prenumeration. Funkade bra att betala hos Betalo.

• Wow
Reactions: Gus
Känns som att Bill Kill har lite kvar. Jag vill betala en faktura till rörmokaren på 76 000kr, så jag signade upp hos Bill Kill för att använda mitt Amex.
Bill Kill hittade mottagaren, men det gick ändå inte att genomföra betalningen.
Blir att avsluta prenumeration. Funkade bra att betala hos Betalo.
Någon annan som stött på samma problem? Jag ska snart betala 80 000 kr av vårt nya tak på Bill Kill med Amex tänkte jag. Ska jag köra på Betalo direkt istället?

Ni kör in rätt saftiga betalningar till en filial till ett norsk bolag (som om jag förstår tidigare inlägg är crowfundat), reggad med en postbox i Stockholm för mindre än ett år sedan med ingen historik i landet och vad jag kan se inga svenska representater... Jag säger inte att något är skumt här men om verksamheten inte skulle gå som förväntat så kan det bli lite jobbigt. Antar att man kan dra ett case mot Amex under konsumentkreditlagen iofs.

Toppen