Senaste nytt

Norska Bill Kill: ny app för att betala räkningar kommer till SE i sommar!

Jag har tydligen problem med att både läsa och räkna idag. Får skylla på chock över Amex-förändringar ;-).

Stämmer, det räcker med 13715 på en månad för att det ska bli billigare än Betalo.
Ja den var lite oväntad och kräver sin tankeverksamhet. Mer om det i en annan tråd.

Den summan borde vara enkel för de flesta att komma över även om man tyvärr inte kan/får betala bolån den vägen så finns ju andra mottagare med Bg nummer. ;)

Har laddat ner appen och står att man kan lägga in en ”inbjudningskod” någon annan som kan dela en sån ifall det ger extra ”zen” eller nått?

Samtidigt som appen skulle släppas i onsdags eller vad det var. Hade gärna testat deras tjänst, bra med lite konkurrens på denna marknaden men känslan just nu är - Riktiga skojare.

Screenshot_20250124-071344.png

Någon som vet hur länge man kan avvakta med att signa upp till MBK och få 2 månader gratis, samt 2 mån awardfare?

I och med Amex nya spendbaserad intjäning av nivåpoäng blev detta ganska intressant ändå men skulle vilja vänta så nära inpå 1 april som möjligt.

Om 12 mån kostar 983 kr och man får 14 månader för detta pris blir det ~70 kr/mån och man behöver då trycka igenom räkningar för 10k eller mer för att det ska bli billigare än Betalo.

Någon som vet hur länge man kan avvakta med att signa upp till MBK och få 2 månader gratis, samt 2 mån awardfare?

I och med Amex nya spendbaserad intjäning av nivåpoäng blev detta ganska intressant ändå men skulle vilja vänta så nära inpå 1 april som möjligt.

Om 12 mån kostar 983 kr och man får 14 månader för detta pris blir det ~70 kr/mån och man behöver då trycka igenom räkningar för 10k eller mer för att det ska bli billigare än Betalo.
Fick svar av supporten nu (på engelska) att erbjudandet gäller ”till sommaren”.

Någon som har ett exempel på hur kvitton ser ut från Bill Kill när man betalar med sitt AMEX?
Jag vill kunna använda Bill Kill för att få nytta av min Platinum Reseförsäkring (resebyrån tar inte AMEX).
Vill gärna se i förväg hur transaktionen ser ut både

Hos AMEX: Står det typ Kill Bill?
Hos Kill Bill: Finns det något kvitto som säger du betalade xxxx kronor till Bankgiro xxxx-xxxx med OCR xxxxxxxx, eller till och med namnet på företaget som Kill Bill betalade till?

Tack på förhand.

Någon som har ett exempel på hur kvitton ser ut från Bill Kill när man betalar med sitt AMEX?
Jag vill kunna använda Bill Kill för att få nytta av min Platinum Reseförsäkring (resebyrån tar inte AMEX).
Vill gärna se i förväg hur transaktionen ser ut både

Hos AMEX: Står det typ Kill Bill?
Hos Kill Bill: Finns det något kvitto som säger du betalade xxxx kronor till Bankgiro xxxx-xxxx med OCR xxxxxxxx, eller till och med namnet på företaget som Kill Bill betalade till?

Tack på förhand.
Hos Amex:
IMG_7900.jpeg
Hos Bill Kill:
IMG_7901.jpeg

Toppen