Signade upp och lade in en betalning. Fick meddelande om att aktuell betalningsmottagare inte var vitlistad och att jag kunde skicka till support för att skynda på processen. Fick snabbt svar att de inte kunde göra så eftersom det var ”B2B betalning”?! Vanligt förekommande?Jag har betalat 40 fakturor hittills varav den största på drygt 70k. Inga problem hittills. Eller jo vissa mindre mottagare är inte vitlistade men bara att lägga in betalningen och vänta någon dag och testa igen så gick den igenom. Så se till att försöka få igenom med marginal innan förfallodatum bara så ska det nog gå bra. Lycka till!
Vet inte var de får det ifrån, en byggfirma som renoverat ett privatägt hus. Har betalat till samma med Betalo. Skickade in hela fakturan där det var underlag med, dvs fakturor på material firman betalat. Kan det vara orsaken?
Takk for fakturakopi.
Denne kan ikke whitelistes for Amex, da det er en B2B faktura (business to business).. Bill Kill er en plattform for forbrukere, og B2B fakturabetalinger er derfor ikke tillatt på vår plattform.