pswe
Medlem
Oväntat. Det har ju Linköping försökt få till de senaste 35 åren.Lägg ner.
Oväntat. Det har ju Linköping försökt få till de senaste 35 åren.Lägg ner.
Men LPI är privat, ägs av Saab.Oväntat. Det har ju Linköping försökt få till de senaste 35 åren.
Fastigheten ja, men du kanske inte visste, eller glömde att nämna att Flygplatsbolaget är ett helägt dotterbolag till Linköpings kommun, det är där kostnaderna för den civila driften hanteras.Men LPI är privat, ägs av Saab.
Det är bara att lägga ned det eländet också!Flygplatsbolaget är ett helägt dotterbolag till Linköpings kommun, det är där kostnaderna för den civila driften hanteras.
Nu är väl IBG:s affärsidé bla. att utveckla och förbättra flygplatser och dess infrastruktur, vilket man exempelvis pysslar med i Qatar just nu. Så helt novis är de ju inte. VD på bolaget var hoppfull i lokalpressen och hoppas på fortsatt förhandling, då mycket enligt honom bygger på missförstånd.Det här var helt väntat. Det enda företag som kom in med anbud har varken erfarenhet eller ekonomi att driva en förlustflygplats. Man hade nogräknat med generösa bidrag till verksamheten. Till vilken nytta skulle det då vara lönsamt att privatisera flygplatsen.
Tack för tipset, det verkar lovande. Skall definitivt kolla upp denna möjlighet även om jag lovat mig själv att aldrig mer åka charter. Det kan ju bli så att cirkeln blir sluten. Att sitta bättre än SAS Plus och slippa Arlanda är ju en högvinst.Charter har ju länge varit denna flygplats trumfkort (tyvärr med tanke på vad detta forum handlar om). Lite kul dock att när säsongen drar igång till Gran Canaria v43-44 kommer åtminstone de första avgångarna vara med TUI B787 Dreamliner. (Uppgift från flygplatsens facebook).
Så @Alf kan boka en resa till holmarna och få sitta lite bättre än vanlig Europa-business, i TUI:s premium-klass!![]()