Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Jag kan svara själv då jag fick det bekräftat från Norrköping flygplats. Men den nya avgångstiden gjorde i alla fall mina resor bättre :)

BMI verkar ha korrigerat flera linjer. Bergamo blev mycket bättre för mig också :)

Synd att man inte bor i Norrköping. Helt perfekt anslutningstider med resa ner på eftermiddagen en torsdag o sent hem en söndag. 5h ner o 4h hem! :)

Ja det låter ju bra om det stämmer. Däremot förstår jag inte att BMI representant Alwin Hollander kan påstå rena felaktigheter när han påstår att man har goda anslutningar i München till exv Peking och Miami. Jag försökte för någon vecka sedan boka en resa till Miami via München och det är omöjligt med liggande tidtabell. Man missar helt enkelt anslutningen till Miami. Det gäller alla anslutningar till USA som redan avgått när flyget från Norrköping har landat.

Jag har sagt det flera gånger tidigare, skall denna flyglinje ha någon framtid måste det vara minst två turer om dagen.

Nu blev min bokning till MIA istället med SAS från konkurrenten LPI via CPH. Blir ett bra tillfälle att prova SAS nya C klass.

Däremot förstår jag inte att BMI representant Alwin Hollander kan påstå rena felaktigheter när han påstår att man har goda anslutningar i München till exv Peking och Miami. Jag försökte för någon vecka sedan boka en resa till Miami via München och det är omöjligt med liggande tidtabell. Man missar helt enkelt anslutningen till Miami. Det gäller alla anslutningar till USA som redan avgått när flyget från Norrköping har landat.
Inte för båda riktningar men det går att ansluta ena riktning i alla fall. (till Beijing och från Miami)

Norrköping->München:
Kod:
LH (BM)	5277	0	NRK	13:45	MUC	15:45	ER3	2 hrs 0 mins	M,T,W,Th,F
LH (BM)	5277	0	NRK	15:10	MUC	17:15	ER4	2 hrs 5 mins	Su

Från München:
Kod:
LH	722	0	MUC	19:20	PEK	10:55 +1	346	9 hrs 35 mins	Daily

LH	460	0	MUC	12:00	MIA	16:55	333	10 hrs 55 mins	T,W,Th,F,Sa,Su	16/03/27
Till München:
Kod:
LH	723	0	PEK	12:35	MUC	17:00	346	10 hrs 25 mins	Daily

LH	461	0	MIA	18:40	MUC	10:25 +1	333	9 hrs 45 mins	T,W,Th,F,Sa,Su
München->Norrköping:
Kod:
LH (BM)	5276	0	MUC	11:20	NRK	13:20	ER3	2 hrs 0 mins	M,T,W,Th,F
LH (BM)	5276	0	MUC	12:35	NRK	14:40	ER4	2 hrs 5 mins	Su

Ja det låter ju bra om det stämmer. Däremot förstår jag inte att BMI representant Alwin Hollander kan påstå rena felaktigheter när han påstår att man har goda anslutningar i München till exv Peking och Miami. Jag försökte för någon vecka sedan boka en resa till Miami via München och det är omöjligt med liggande tidtabell. Man missar helt enkelt anslutningen till Miami. Det gäller alla anslutningar till USA som redan avgått när flyget från Norrköping har landat.

Jag har sagt det flera gånger tidigare, skall denna flyglinje ha någon framtid måste det vara minst två turer om dagen.

Nu blev min bokning till MIA istället med SAS från konkurrenten LPI via CPH. Blir ett bra tillfälle att prova SAS nya C klass.
Kan ju hoppas att representanten uttalar sig som han gör för att han vet vad de planerar framöver. Läser man artikeln kan man dock också tolka det som att det är journalisten som drar egna slutsatser mot bättre vetande och bara kollat vart man kan flyga från München utan att tänka på när man landar med Norrköpingsflighten! (Inte helt omöjlig tanke... Det är ju inte lätt att ha koll på allt :()

[GALLERY=]
image.png
[/GALLERY]

Toppen