Senaste nytt

Nordic choice förlänger status i 12 månader

Med anledning av den rådande situationen kommer alla Nordic Choice Club-medlemmar får behålla sin medlemnivå under 12 månader extra. Gäller retroaktivt från februari 2020 till och med januari 2021. Det betyder att du inte kommer bli nedgraderad under din nästa medlemsperiod! Du kan självklart fortfarande klättra till högre medlemsnivåer under den här perioden.

Information om Nordic Choice Club-medlemsnivå - Nordic Choice Hotels

Så precis det här, skönt att inte behöva bry sig om att platinum försvinner pga mycket begränsat resande i år.

Hmm, undrar om det är helt genomtänkt. När alla nu får en 24 månaders kvalificeringsperiod har man alltså i praktiken halverat kvalificeringskraven. Platinum för 50 000 poäng/år alltså. Så vad finns det för nivå för oss som når 300 000p under en 24-månander period? :eek:
Jag har nu 14 månader kvar att "behålla eller klättra till en högre nivå"...

Skärmavbild 2020-03-23 kl. 20.49.47.png

Även om deras bokningar fallit med 50-70% just nu, lär resandet snart återkomma. Kedjan servar ju i huvudsak norden och majoriteten av alla nivå-medlemmar är säkerligen nordiska med resande i huvudsak i hemlandet. Jag har svårt att se att de bokningarna inte skulle återkomma på några månader.

Ännu "roligare" blir det ju med medlemmar som kvalificerar på nätter och har mastercardet. Platinum blir nu i praktiken 30 nätter per år, där kortet automatiskt genererar 24 nätter om året.

Jag tror det blir trångt i kön till platinum-förmånerna under 2021 :mad:

Eller är det kanske ännu "värre"?
Du får stanna på samma medlemsnivå i tolv extra månader! Såhär tar du reda på hur lång tid det innebär i praktiken:

• Logga in på Nordic Choice Club och gå till Min sida.
  • Hitta stället där det står “Nuvarande period”. Det är på samma ställe som information om ditt medlemsnummer och hur länge du varit medlem.
  • Står det till exempel “juni 2019 - maj 2020” kan du addera ett år på utgångsdatumet. I detta fall skulle perioden vara “juni 2019 - maj 2021”. Oavsett vilken månad din nuvarande period startade behåller du medlemsnivån i ett år extra.

Med den logiken är nuvarande period förlängd till maj 2021 i exemplet. Jag har ju redan nu "uppnått PLATINUM för innevarande och nästa period ", vilket bör betyda garanterad platinum till och med maj 2022.

Det smartaste kanske nu är att inte bo en natt till på NC före H2 2021utan istället använda tiden till att bygga status i ett annat program!

Var kan man se hur länge ens status är giltig?
Jag kvalade till platinum tidigare i år och mitt kvalificeringsår började i oktober 2019.
Har jag status nu till september 2022?

Var kan man se hur länge ens status är giltig?
Jag kvalade till platinum tidigare i år och mitt kvalificeringsår började i oktober 2019.
Har jag status nu till september 2022?
  • Logga in på Nordic Choice Club och gå till Min sida.
  • Hitta stället där det står “Nuvarande period”. Det är på samma ställe som information om ditt medlemsnummer och hur länge du varit medlem.
  • Står det till exempel “juni 2019 - maj 2020” kan du addera ett år på utgångsdatumet. I detta fall skulle perioden vara “juni 2019 - maj 2021”. Oavsett vilken månad din nuvarande period startade behåller du medlemsnivån i ett år extra.

Jag tänker som så att vad ska du med statusen till om du inte bor på kedjans hotell?
Jag kan se lite olika fördelar, t.ex. behålla som säkerhet medan man bygger status på annat håll. Om man inte når den status man vill på annat håll kan man komma tillbaka om ett år och fortfarande vara plat och ha gott om tid att förnya.
Ett annat scenario flyttar man inte allt boende utan bara visst, tex man väljer efter billigaste/bästa läge/m.m. på orter med flera kedjor, då man inte behöver bry sig om att inte klara NC kvalificering. Det räcker ju nu med omkring 6 nätter under det här extra året + MC för att återkvalificera
Man kan också fortsätta träna gratis utan att bo - det är ju värt en del.
Så jag ser ett antal fördelar som gör att förlängningen inte ger incitament att bo med NC.

• Gilla
Reactions: ekf
Hmm, undrar om det är helt genomtänkt. När alla nu får en 24 månaders kvalificeringsperiod har man alltså i praktiken halverat kvalificeringskraven. Platinum för 50 000 poäng/år alltså. Så vad finns det för nivå för oss som når 300 000p under en 24-månander period? :eek:
Jag har nu 14 månader kvar att "behålla eller klättra till en högre nivå"...

Visa bifogad bild 107842

Även om deras bokningar fallit med 50-70% just nu, lär resandet snart återkomma. Kedjan servar ju i huvudsak norden och majoriteten av alla nivå-medlemmar är säkerligen nordiska med resande i huvudsak i hemlandet. Jag har svårt att se att de bokningarna inte skulle återkomma på några månader.

Ännu "roligare" blir det ju med medlemmar som kvalificerar på nätter och har mastercardet. Platinum blir nu i praktiken 30 nätter per år, där kortet automatiskt genererar 24 nätter om året.

Jag tror det blir trångt i kön till platinum-förmånerna under 2021 :mad:

Lär det inte bli så att man får behålla sin status ett år till men att man börja om på noll vid brytdatum på sitt år i vilket fall? En slags 12 månaders grace tänker jag.
Känns lite för enkelt att klättra upp till en högre nivå annars va? :confused::p
Måste ju finnas nån här inne som har brytdatum nu mars/april som kan se hur det ändras på sitt konto så vi får reda ut detta o_O

Lär det inte bli så att man får behålla sin status ett år till men att man börja om på noll vid brytdatum på sitt år i vilket fall? En slags 12 månaders grace tänker jag.
Det här är min tolkning på det också. Det står visserligen något i stil med ”förlängning av din period” men det står också att man inte kommer nedgraderas. Jag har brytdatum april/maj och kan kolla min räknare då om inte annat.

Toppen