Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Atom

Medlem
I denna tråden har folk skrivit detaljerat hur många poäng man fått per transaktion och liknande (te.x på clarion restauranger osv). Hittar dock inte inte dessa uppgifter i appen. Är det logg in via stordatorn som gäller? :)
 

Matore

Medlem
I denna tråden har folk skrivit detaljerat hur många poäng man fått per transaktion och liknande (te.x på clarion restauranger osv). Hittar dock inte inte dessa uppgifter i appen. Är det logg in via stordatorn som gäller? :)
Du ser det inte i appen men om du loggar in i en webbläsare
 

palmen

Moderator
Någon som har koll på hur lång tid det tar att få de 10 "nights" man ska få när man skaffar Nordic Choice Mastercard? Står bara att de ska komma inom 3 månader.

Min situation är som så att mitt år börjar i oktober, och det vore väldigt dumt att gå miste om dessa 10 nätter om de hamnar på detta årets kvalificering (är redan silver och blir inte guld på en månad).
 

M.K

Medlem
@palmen Det är de gamla villkoren. Numera får vi två nätter per månad förutsatt att kortet använts vid minst ett köp. Jag hade iof redan status då jag skaffade nya kortet, men har inget minne av att jag fick tio nätter.
 

palmen

Moderator
@palmen Det är de gamla villkoren. Numera får vi två nätter per månad förutsatt att kortet använts vid minst ett köp.
Står fortfarande så på deras hemsida, så de bör ju rimligtvis följa detta kan man tycka
BLUE

upload_2019-9-2_15-11-14.png
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Ok, ja då lär du få dem ganska omedelbart. Lägg oavsett gärna en liten autodragning per månad på kortet så att det inte glöms bort. Du borde då dra in hela 34 nätter de första tolv månaderna.

Jag hade väntat en månad med att söka om jag var i Din situation.
 

palmen

Moderator
Ok, ja då lär du få dem ganska omedelbart. Lägg oavsett gärna en liten autodragning per månad på kortet så att det inte glöms bort. Du borde då dra in hela 34 nätter de första tolv månaderna.

Jag hade väntat en månad med att söka om jag var i Din situation.
Exakt, kommer inte ta några risker med detta, även om jag kommer plocka platinum på spend på kortet och vad man får för varje stay innan antalet nätter kickar in till diamond. Hade varit skönt med diamond förmånerna snarast då jag behöver boka en bonusnatt i göteborg för konsert där det är svindyrt att köpa nätter (platinum ska ju kunna boka bonusnätterså länge det finns rum till salu)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Jönsson

Medlem
Någon som har koll på hur lång tid det tar att få de 10 "nights" man ska få när man skaffar Nordic Choice Mastercard? Står bara att de ska komma inom 3 månader.

Min situation är som så att mitt år börjar i oktober, och det vore väldigt dumt att gå miste om dessa 10 nätter om de hamnar på detta årets kvalificering (är redan silver och blir inte guld på en månad).
Statusmatcha direkt innan första natten så har du lätt guld så länge du väljer att ha kvar kortet?
 

palmen

Moderator
Statusmatcha direkt innan första natten så har du lätt guld så länge du väljer att ha kvar kortet?
De gör inga statusmatchningar längre mig veterligen, får ihop typ 15 nätter nu i september och det är bara halvvägs till guld innan mitt år bryts. Men ska försöka snacka lite med dom också, kan ju alltid ta dessa stays till andra kedjor då alternativ trots allt finns.
 

Jönsson

Medlem
De gör inga statusmatchningar längre mig veterligen, får ihop typ 15 nätter nu i september och det är bara halvvägs till guld innan mitt år bryts. Men ska försöka snacka lite med dom också, kan ju alltid ta dessa stays till andra kedjor då alternativ trots allt finns.
Med din hotellhistorik får du lätt statusmatch om du mailar kundtjänst med lite uppgifter. De har kanske ingen kampanj längre men jag gissar att de fortfarande gör som innan de hade matchningskampanjen.
 
Toppen