Senaste nytt

Nordic Choice - checka in

Backis2

Medlem
Är det någon som har lyckats att kunna checka in utan att vara på plats. Jag har bokat och behöver denna bokning men antiviteten har ställts in. Hotellet måste väl bara vara glad att kunna få betalt utan att gästen kommer så kan de hyra ut rummet till npgon annan?
 

taxvalp

Medlem
Du får inte poäng om du inte tillträder rummet rent fysiskt, enligt villkoren. Vet ej hur just NC har löst kontrollen av detta men andra hotellkedjor har system för att se till att man likt hos flygbolagen inte får poäng om man inte nyttjar tjänsten. Och om du har checkat in lär de ju inte sälja rummet till någon annan…
 

Berglund

Medlem
Är det någon som har lyckats att kunna checka in utan att vara på plats. Jag har bokat och behöver denna bokning men antiviteten har ställts in.
Jag - kanske - har en kompis, som känner någon, som vid enstaka tillfällen checkat in i appen, aldrig öppnat hotellrummet och sedan checkat ut dagen efter och fått poäng…

Du ska inte få poäng på en sådan no-show bokning enligt villkoren och städ brukar rapportera när rummet är ”orört”. Känner du får att chansa, då kan du förstås prova. Utgå dock från att det inte fungerar, det är trots allt det mest troliga utfallet!
 
Last edited:
Toppen