Senaste nytt

Nivåpoäng, guld och boka säte business

Veratio

Medlem
Hej,

Åker 17 maj till USA, är silver och har inte betalat 995 kr x 4 för oss att få välja platser. Är lite i valet och kvalet. Men såg att jag ligger på ca 44 200 nivåpoäng, bara drygt 800 nivåpoäng kvar till guld. Mitt konto är inte kvalificerat för att köpa poäng (fick väl 20 000 poäng från Elite för nyligen). Jag får ju nivåpoäng från Mastercard och Amex i början av maj, då bör jag gå över 45 000 nivåpoäng.

Sugen på att boka hyrbil x 2 för att få ihop poängen snabbare. Men osäker om det går så snabbt?

Funderingar:
1. När jag kvalificerar mig till guld, kan jag boka platser till USA utan kostnad då, även om resan bokades när jag var silver?
2. Finns det något "snabbt", "billigt" sätt att få ca 1 000 nivåpoäng?

Tack på förhand,

Niclas

Hej,

Åker 17 maj till USA, är silver och har inte betalat 995 kr x 4 för oss att få välja platser. Är lite i valet och kvalet. Men såg att jag ligger på ca 44 200 nivåpoäng, bara drygt 800 nivåpoäng kvar till guld. Mitt konto är inte kvalificerat för att köpa poäng (fick väl 20 000 poäng från Elite för nyligen). Jag får ju nivåpoäng från Mastercard och Amex i början av maj, då bör jag gå över 45 000 nivåpoäng.

Sugen på att boka hyrbil x 2 för att få ihop poängen snabbare. Men osäker om det går så snabbt?

Funderingar:
1. När jag kvalificerar mig till guld, kan jag boka platser till USA utan kostnad då, även om resan bokades när jag var silver?

Tack på förhand,

Niclas
1. Ja men du kan behöva ta bort ditt FFP från bokningen och lägga in det på nytt för att funktionen ska ”låsas upp”
2. Snabbaste sätt är väl att köpa poängen eller växla Eurobonuspoäng. Vet dock inte vad du menar med att du inte kvalificerar?

Perfekt, är ju lätt ordnat.

2. Står att mitt konto inte är kvalificerat för köp av nivåpoäng. Står så här på sas:

Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Nivåpoäng.

Hej,

Funderingar:

Tack på förhand,

Niclas
Du borde få dina nivåpoäng på kreditkorten mellan 6-8. maj, så de ska ju lösa problemet?
SAS MC ger minst 500, har du kollat att du får 800 poäng därifrån?

Hyrbil tar allt mellan 1-2 veckor.

Du borde få dina nivåpoäng på kreditkorten mellan 6-8. maj, så de ska ju lösa problemet?
SAS MC ger minst 500, har du kollat att du får 800 poäng därifrån?

Hyrbil tar allt mellan 1-2 veckor.

Får väl minst 500 därifrån och så börjar man väl få nivåpoäng på Amex också från april? 6p per 100 kr, har kanske 20 000 kr i spend iaf. Bör komma ungefär samtidigt som MC?

• Gilla
Reactions: hco
Jag tror nivåpoängen från Amex ska trilla in ungefär samtidigt, men vi får väl se.
Jag har longhaul-avgång 8 maj och är på håret att få EBD då, men är viktigare att det trillar in inför hemresan (med tanke på upgrade-budet).

Mina nivåpoäng kom från Amex nu, coolt att de kom direkt den 1a. Blev guld äntligen! Är många år sedan sist pga helt annat liv nu. Tack Elite för 2 x 20 000 poäng. Kommer nog aldrig kvalificera mig för det igen sen så känns kul.

Går att välja platser avgiftsfritt nu för vår business resa till EWR 17e maj. Sparar man 99 x 4 + 995 x 4 bara där. Suveränt!

Hälsningar från en glad Niclas!

Toppen