Senaste nytt

Nischbank som erbjuder Visa Infinite - någon som testat ?

Säkert ett bra kort om man läser igenom och jämför villkor (brukar alltid finnas både fördelar och nackdelar), men utifrån perspektivet lounge access så verkar det inte så gynnsamt.

Ska erkänna att jag numera, med mitt resemönster (iofs obefintligt just nu, men annars..), har större nytta av denna typ av tredjeparts-kort. Är mestadels tjänsteresor då loungen är aktuell och från Landvetter kan jag inte längre hålla mig till Star Alliance och få ett tidsmässigt motiverat resemönster.

Mitt alternativ var/är alltså att antingen hålla status i Skyteam, Oneworld och Star Alliance eller välja Priority Pass eller Lounge Key. Sitter faktiskt nu och jämför om jag ska skaffa ett Swedbank Mastercard Platinum (1400kr/år för mig som har ett företag i deras system) eller om jag ska "slippa" ett ytterligare kreditkort och köpa ett Lounge Key-pass (för 3300kr/år med lite rabatter jag har tillgång till). Concierge är ju iofs en bonus på förstnämnda, även om de inte skulle bli välanvänt.

Jag kör med ett Swedbank platinum då jag tycker de har bland de bättre reseförsäkringarna som finns på kreditkort. Bl.a. även bagageförsäkring på hemresan. Visst Amex platinum har bättre på en hel del saker men kostar också därefter.

Är detta verkligen samma kort jag förknippar med V Infinite?
Var väl inte precis för alla och en var va?

Jag måste ju snart komplettera med nytt V-kort när Nördbanken byter ut mitt mot ett MC

Har haft Visa Infinite (ej denna utgivare) i mer än fem år och har aldrig använt någon Infinite-fördel vad jag vet.

Blev överlycklig förra året då såg Infinite-rabatt på biljetter jag skulle köpa i Minsk. Då fungerade inte mitt Infinite-kort ändå. Fick betala med TransferWise.:p

Toppen