Senaste nytt

Nischbank som erbjuder Visa Infinite - någon som testat ?

Det skall finnas en sida med alla ”fördelar” som jag har efterfrågat hos företaget. Postar detta så fort jag får svar.
Det går att ladda kortet med t.ex SAS Mastercard och Lufthansa Mastercard.

Denna är lite rolig, samt säker på semestern. Blippa och sen pin kod. Tappas den bort blir det svårt för en obehörig som ev försöker göra köp.

B21D6FF6-89B3-498C-A51B-81C06DA1F5C8.png

Dock ingen koll på samarbetet de har med hotel, någon som har koll på detta kring Visa Luxury Hotel?

Vid en snabb googling verkar det vara ungefär som amex fine hotel collection, gratis frukost och uppgradering av rum, resort voucher. och liknande lull lull. Finns säkert några sweet spot annars är det nog som vanligt oftast bäst att boka direkt hos hotellet.

Vid en snabb googling verkar det vara ungefär som amex fine hotel collection, gratis frukost och uppgradering av rum, resort voucher. och liknande lull lull. Finns säkert några sweet spot annars är det nog som vanligt oftast bäst att boka direkt hos hotellet.

Det skall finnas rabatt vid bokning på Hotels.com etc också men det är olika regler nu vid CV-19, så hoppas få en bättre bild av vad som gäller och klistrar in deras svar här:rolleyes: när detta kommer

Kortet är säkert bra men jag ser inga fördelar för min del. Hellre skaffa ett Eurocard platinum med kundtjänst och concierge på svenska. Vi ska inte ens tala om deras avgifter ”Fee for initiating chargeback procedure - 5.00 EUR + any additional charges from the Card shemes”.

Säkert ett bra kort om man läser igenom och jämför villkor (brukar alltid finnas både fördelar och nackdelar), men utifrån perspektivet lounge access så verkar det inte så gynnsamt.

Ska erkänna att jag numera, med mitt resemönster (iofs obefintligt just nu, men annars..), har större nytta av denna typ av tredjeparts-kort. Är mestadels tjänsteresor då loungen är aktuell och från Landvetter kan jag inte längre hålla mig till Star Alliance och få ett tidsmässigt motiverat resemönster.

Mitt alternativ var/är alltså att antingen hålla status i Skyteam, Oneworld och Star Alliance eller välja Priority Pass eller Lounge Key. Sitter faktiskt nu och jämför om jag ska skaffa ett Swedbank Mastercard Platinum (1400kr/år för mig som har ett företag i deras system) eller om jag ska "slippa" ett ytterligare kreditkort och köpa ett Lounge Key-pass (för 3300kr/år med lite rabatter jag har tillgång till). Concierge är ju iofs en bonus på förstnämnda, även om de inte skulle bli välanvänt.

välja Priority Pass eller Lounge Key. Sitter faktiskt nu och jämför om jag ska skaffa ett Swedbank Mastercard Platinum (1400kr/år för mig som har ett företag i deras system) eller om jag ska "slippa" ett ytterligare kreditkort och köpa ett Lounge Key-pass (för 3300kr/år med lite rabatter jag har tillgång till).
Varför inte Eurocard Platinum för 1500 SEK/år? Ger två "limitlösa" kreditkort och två PP med obegränsade fria besök.

Varför inte Eurocard Platinum för 1500 SEK/år? Ger två "limitlösa" kreditkort och två PP med obegränsade fria besök.

Visste att det fanns en till (men glömde vilken) - tack! Möjligen att PP gör detta till ett bättre alternativ, även om jag vid koll fann samma lounger för mitt eget resemönster. PP har ju iaf totalt fler, och det kan väl aldrig vara fel.... :)

Egentligen inte intresserad av själva kreditkortet (för det har jag några med för mig större fördelar) utan det jag söker är en billig väg till Lounge-access när jag inte reser med Star Alliance :)

Toppen