Senaste nytt

Nice drive ...

Har kjørt Trollstigen og Atlanterhavsvegen i Norge :) Fine veger, utvilsomt.
Stelvio Pass i Italia ble kjørt MIDT i Giro'D'Italia. Det var en opplevelse uten sidestykke, men jeg synes Umbrail Pass vi kom opp var vel så fin. Kjørte det med en spiller ny topputstyrt Volvo XC60. Helt konge.
Passo del Bernina i Sveits var en opplevelse for min del også. Men den står vel ikke på lista.

Mao har jeg kjørt 3. Håper å få noe i USA med meg, samt Transfagarasan etterhvert :)

Har kört ca hälften, Sydafrikanska gränskontrollanter stoppade mig nyligen från att köra genom
Sani Passet med en Toyota Corolla, trots att jag hade skriftligt tillstånd från Avis att besöka Lesotho.
(fast de på Avis frågade iofs inte vilken väg jag tänkt att ta för att komma dit :p)

Både
yungas road - Sök på Google

och
manali leh highway - Sök på Google
borde varit med på listan.

För övrigt tyckte jag både Highway 1 och Florida Keys var våldsamt överreklamerade,
den sistnämnda närmast tråkig.

Har bara kört florida keys

Jag vill gärna tipsa om våraegna vägar oxå;
Arbrå-Järvsö på "fel" sida av Ljusnan
Höga kustenvägen längs kusten

Ska man övernatta i hälsingland kan jag rekommendera Järvsöbaden som ger en fantastisk och
prisvärd upplevelse.

Jag vill ju inte direkt skryta, men jag har även kört mellan Leeds och Manchester och passerat
7235243.jpg

Furka Pass, Stelvio Pass, "Atlantic Road" och Amalfi har jag hunnit med... Tyvärr har jag aldrig ens kört bil utanför Europa :(

...

För övrigt tyckte jag både Highway 1 och Florida Keys var våldsamt överreklamerade,
den sistnämnda närmast tråkig.

Tack för infon... eventuellt åker vi till Florida nästa år, och tänkte eventuellt passa på att ta oss ut till Key West. Vägen verkar lång dit ut. Om den dessutom är lite tråkig, tja, kanske ska vi se oss om efter annat färdsätt?

Tack för infon... eventuellt åker vi till Florida nästa år, och tänkte eventuellt passa på att ta oss ut till Key West. Vägen verkar lång dit ut. Om den dessutom är lite tråkig, tja, kanske ska vi se oss om efter annat färdsätt?

I varje fall tråkigt att åka t/r, flyg ena vägen kör bil den andra, inom Florida är det samma pris om du hämtar bilen på ett ställe och lämnar igen den på ett annat.
Longhaul biljett med slutdestination Key West kostar ofta ungefär samma som till Miami, Orlando osv.

Jag håller inte med dig Homer. Jag tycker vägen ner till FK är underbart vacker när man kommer ut på broarna. Visst är det en dagstur ner dit med bil från Miami, men det är det värt tycker jag.

Tråkig är den absolut inte, det finns tråkigare vägar som den tex genom everglades där det inte finns något att se förutom vass utmed sidan.

Jag gillade att bila ner till the Keys och man kan göra många trevliga stopp på vägen om man inte bara stressar ner.

Toppen