Senaste nytt

Ni som vill bråka om tips om New York, bråka här istället

Status
Stängd för vidare inlägg.
Info ESB:
Glasfönster är endast högst upp..men du har ju varit på ESB så det behöver man väl inte säga till dig :)
Ska du endast besöka ett av ställena och inte varit i ESB tycker jag valet är självklart.
Nu måste jag Googla vad jag ska äta till middag, vad mina barn ska heta och vad jag tycker om solsidan :) :))

Att resa för mig är att uppleva. Har aldrig googlat vad jag ska tycka om något men det är lite läskigt att se att det verkar förekomma folk som gör det.

Mitt bästa tips till dig som gör det är att försöka slappna av och våga vara dig själv och fråga dig vad är det värsta som kan hända om inte du tycker som alla andra. Lite humor att du har ett av de vanligaste efternamnen i Sverige också :)
 

agehall

Medlem
Jag tänker inte citera någon i denna pajkastningstråd, men personligen har jag varit upp i The Rock en gång och 4 eller 5 gånger i ESB. Ser ingen som helst anledning att åka upp i the rock igen och några av mina absolut bästa foton kommer från ESB.
 

P.E.

Medlem
Har tyvärr aldrig varit uppe i ESB, men två gånger i The Rock och gillade utsikten därifrån.
Känner dock att ESB kan vara väl värt ett eller flera besök nästa gång jag befinner mig i NY just för att det är en sådan ikon av/för NY på samma sätt som Frihetsgudinnan, Ground Zero etc.

Sedan har jag svårt att tro att utsikten från ESB på något sätt skulle kunna vara dålig :)

(De blir spännande när Freedom Tower vid WTC står klart med sitt/sina observationsdäck).
 

Johan1

Medlem
Haha det här är en riktig "min pappa är bättre än din..." tråd, helt ärligt vem bryr sig? Tjänar ni personligen på att rekommendera ett ställe utöver ett annat, kom in i matchen snälla :/
 

NyfikenGrau

Medlem
Det här verkar vara rätt tråd att rekommendera/skryta om Top of the World i...?

(nädå, ESB var faktiskt bäst även på den tiden)
 

ulagun

Medlem
Ursäkta jag förstår inte vitsen med denna munhuggning, det ena utsesluter väl inte det andra.
eller???

F.ö de mest fantastiska överblickarna jag haft är vid en del inflygningar till EWR. Minns speciellt en vid sunset då piloten gjrde en x-tra sväng .
Slår allt!
 

Bringman

Medlem
Det här verkar vara rätt tråd att rekommendera/skryta om Top of the World i...?

(nädå, ESB var faktiskt bäst även på den tiden)

Angående Top of the World hittade jag denna "flygrelaterade" bilden

missing.jpg

Hade vart riktigt sjukt om den inte var fejk.
 

Najk

Medlem
Jag har inte varit på the rock eller ESB, det har varit för långa köer. (Jag är ingen kö-människa :) )
Men nästa gång i NY ska jag upp i båda så jag kan vara med i matchen :D
 
Jag tänker inte citera någon i denna pajkastningstråd, men personligen har jag varit upp i The Rock en gång och 4 eller 5 gånger i ESB. Ser ingen som helst anledning att åka upp i the rock igen och några av mina absolut bästa foton kommer från ESB.

Först och främst, bra av moderator att flytta ut orelevanta inlägg.

Vidare...
Har du någon "porträtt" bild som inte har glas eller galler i bakgrunden? Att man kan ta bilder genom att sträcka ut kameran genom gallret vet ju alla men om du vill fota någon?

Har man tid och budget åker man givetvis upp i båda men det går ju inte att blunda för faktan jag presenterar för det är längre köer i ESB, det är högre pris, det är mer folk där.. och enligt de flesta är det bättre utsikt på The Rock eftersom man får en väldigt fin utsikt över bland annat Central Park.

Vem vill ha galler i bakgrunden?
Google Image Result for http://www.whoburns.com/steve/images/newyork/p6828.jpg

Just saying..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen