Senaste nytt

Ni som ofta "bor" i bilen - Hur ser ert bilresande ut 2013

Så var första veckan efter jul- och nyårshelg avklarad.
Totalt blev det en 150 mil i delvis grisväder och samt en onödig väntan för någon djuping som var tvungen att trasa bilen i envägsfältet strax innan Köping.
Men tack Gud för konstant 4-hjulsdrift och komfortstolar :)

hur hinner ni som åker så mycket i tjänsten med ert jobb? klart man kan jobba på flyg, tåg och motsvarande. men köra själv, det enda man kan göra då är ju att beta av samtalslstan.
själv kör jag drygt 12000 mil men då är det mitt jobb att köra. 3000 mil torde ju innebära att en tdjedel av dagen är på vägen?

Inga problem. Allt som skall göras vad gäller presentationer o dl. är redan klart. Enbart en fråga om att anpassa avresan utifrån 1:a mötet.

Dagar kan se ut såhär
Hemifrån kl. 0600 till Sthlm. Första möte kring 0930-1000 beroende på var. Möte 1 fram till lunch. Om något nytt finns inplanerat blir det kring 1330-1600/1700 och efter det 3 timmar hem.
I morgon räcker det med att åka hemifrån kl. 0800 för att komma i tid till första mötet i Gbg.
Och på tisdag bär det av mot Sthlm igen för möten på dagen och sedan vidare till Finland för att vara tillbaka på ARN på onsdag kl. 2005 och då sätta sig i bilen för 30 mil hem.
På torsdagen på väg mot Norge

Så håller det på så här :)

Om det nu fanns något i Karlstad som hette fungerande flyg och tåg. Då är jag tämligen säker på att jag skulle nyttja dessa transportmedel i betydligt högre grad. Men som det är nu så kräver det allt som oftast en mängd extra övernattningar och då sitter jag hellre i bilen och vet att jag kommer dit jag vill

hur hinner ni som åker så mycket i tjänsten med ert jobb? klart man kan jobba på flyg, tåg och motsvarande. men köra själv, det enda man kan göra då är ju att beta av samtalslstan.
själv kör jag drygt 12000 mil men då är det mitt jobb att köra. 3000 mil torde ju innebära att en tdjedel av dagen är på vägen?

Ja för min del betyder det mycket timmar man måste ju göra minst en heltid + den tid man sitter i bilen men så länge kunderna vill att man kommer och betalar(även när man kör) är det ju bara att fara. Fast lite sliten och less blir man ibland, inte mycket till val dock när man i huvudsak håller till i Lapphelvete :D

Så där. Då var veckans resor till ända. Bidde en lugn vecka med en 140 mil. Nya bromsar fick jag också på kärran, så får vi se om det hjälper.

Sådärja........ glamourösa resarlivet.
Då sitter man här på Dalhall, Åmål, efter veckans första möte och väntar på bärgarn.
Drivlinan har fått nog och sagt upp sig.

Då drar det igång på allvar igen. Räknat ut att jag kommer köra en 500 mil under närmsta veckorna.
Och varför får man inte i SE ta del av Shell UK fina erbjudande. "You can collect 10 Avios for every 20 litres of Shell fuel."
Suger........

På torsdag kommer bilen fylla 5 000 mil. Precis på ett-årsdagen.
Och då har jag ändå kört några och de hundra mil med hyrbil och min andra lilla bil.

Toppen