Senaste nytt

NH Hotels - generell tråd

rsimon

Medlem
Det verkar inte finnas någon generell tråd om den spanska kedjan NH Hotels, så jag skapar en.

Det första inlägget blir om en lyckad Best rate guarantee, som hos NH betyder det matchade priset plus ytterligare 10% rabatt. Det fina är att man kan ”presentera” matchningen på chatten på hemsidan innan man t.ex. bokar en non-refundable rate - vilket jag gjorde nu i eftermiddags.

Hotell: NH Collection Salzburg
Antal nätter: 3 nätter under festspelen i augusti
Rum: Superior double
NH pris/rate: Non refundable, totalt 672 EUR
Matchat pris/sida: Prestigia.com, totalt 640 EUR
Nytt pris med rabatt: 571 EUR
 

rvarttinen

Medlem
2017 bodde vi på NH Collection Amistad i Córdoba. Så det var ett tag sedan. Men, hotellet var riktigt trevligt!
Läget är också bra, i utkanten av gamla stan'. Dock, lite krångligt att köra dit om du kommer med bil (vilket är troligt). Det enda som jag skulle klaga på rörande hotellet skulle nog vara poolen; den verkade vara kyld snarare än uppvärmd. Den var lite väl kall ... Córdoba brukar vara den varmaste platsen i Europa framåt höstkanten. Vi var där i månadsskiftet september/oktober.
 

Homer

Medlem
Går att tjäna Avios på dessa hotell, 2-450 per natt beroende på hotell, just nu 3x erbjudande


Screen-Shot-2022-03-07-at-8.08.23-AM-1024x309.png

https://www.nh-hotels.com/loyalty/iberia
 

SK4628

Medlem
Jag testade NH Collection i Köpenhamn i slutet på förra året, vilket jag tyckte var riktigt trevligt. Helt nybyggt och fräscht med stora rum och bra frukost. Inte billigt direkt, men kändes prisvärt med tanke på standarden på hotell i liknande prisklass i Köpenhamn.
 

rsimon

Medlem
Jag testade NH Collection i Köpenhamn i slutet på förra året, vilket jag tyckte var riktigt trevligt. Helt nybyggt och fräscht med stora rum och bra frukost. Inte billigt direkt, men kändes prisvärt med tanke på standarden på hotell i liknande prisklass i Köpenhamn.

En av de bästa hotellfrukostar jag ätit. Väldigt sympatiskt hotell med trevlig personal och fina rum.
 
Toppen