Senaste nytt

NextJet och Arctic Airlink startar Luleå-Sundsvall-Göteborg

Intressant om det påverkar SAS satsning på Luleå. Det är ju än av få destinationer med högre efterfrågan än kapacitet.

Det borde också innebära att NextJet planerar att använda sitt SAAB-plan som gått på Göteborg - Sundsvall någon annanstans.

Intressant om det påverkar SAS satsning på Luleå. Det är ju än av få destinationer med högre efterfrågan än kapacitet.

Det borde också innebära att NextJet planerar att använda sitt SAAB-plan som gått på Göteborg - Sundsvall någon annanstans.

På Västerås - Köpenhamn troligen. Linjen startar ju om 1-2mån. Möjligen hinner de kanske rotera, CPH-ARN-HEL, men om inte flygtiderna är optimalt fördelade så borde det vara svårt med 2x t/r PÅ CPH o 1x t/r på HEL.
Antar att de helst övernattar planet på VST.

Bra planerat om de klarar sig med ett flygplan, men jag tror det blir två... Flygtiden enkel resa är 1h20min.

För att återgå till topic: Stött på en del bolag som har säten spridda mellan just Luleå (egentligen omnejd) o Göteborg. Tror det är en linje som kan lyckas bra.

Hyfsad Slingning på den Jet kärran, Blir många cycles då den ska orka med Luleå-Sundsvall-Göteborg OCH Uleåborg-Luleå-Tromsö med samma kärra!

Idag går det några dagar i veckan två flighter på Sundsvall - Göteborg har jag sett. Hur ser det ut med det framöver?

Toppen