Senaste nytt

NextJet i konkurs

Taggen

Medlem
Har svårt att tro att någon plockar in varken en SAAB 340 eller en ATP. Den förstnämnda flygs, i Europa, bara av Nextjet o Loganair (i betydande skala) o ATP finns väl knappt kvar alls (Cargo möjligen?).

NextJet's SAAB- och ATP-maskiner är dessutom närmare 30 år gamla men ett par år till kan kanske någon klämma ur dem.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Kanske Örnsköldsvik får en av avgångarna med en 737-600.
Någon här på BC som har info hur linjen har startat för SAS?
 

ulagun

Medlem
Är detta en konsekvens av MP`s miljöflygskatt? I så fall har de verkligen lyckats.
Ja jag är bitter bl.a för att Gunnarn är nedlagd sedan antal år. Gör det avsevärt dyrare/besvärligare att hälsa på i släkten i Storuman.
Hur är det ska hela Sverige leva? Bara att jämföra med Norge där det går flyg hela vägen med stops från Oslo upp till Kirkenes..
 

mha321

Medlem
Är detta en konsekvens av MP`s miljöflygskatt? I så fall har de verkligen lyckats.
Ja jag är bitter bl.a för att Gunnarn är nedlagd sedan antal år. Gör det avsevärt dyrare/besvärligare att hälsa på i släkten i Storuman.
Hur är det ska hela Sverige leva? Bara att jämföra med Norge där det går flyg hela vägen med stops från Oslo upp till Kirkenes..
Nextjet hade ju stora problem långt innan flygskatten. Och den lär knappast påverka riktigt så snabbt.

Inte för att jag är något fan av den, men just det här kan vi nog inte skylla på flygskatten.
 

fcx

Medlem
Nextjet var väl alltid dyra och hade ett stort stöd från olika offentliga källor? Det kan knappast ha varit 60 kr extra per biljett som tippade dem över kanten.
 

Hachans

Medlem
Nextjet var väl alltid dyra och hade ett stort stöd från olika offentliga källor? Det kan knappast ha varit 60 kr extra per biljett som tippade dem över kanten.

Det var självklart inte flygskatten som tippade dem. Man kan tycka vad man vill om skatten, men de gick rejält uselt långt innan skatten kom.
 

Valley

Medlem
Då lär det väl också bli problem för vår flygplats igen.
Bara 2 Frankfurtturer å någon charter ibland kvar per dag
 
Toppen