Senaste nytt

Newbiefråga - Awardbiljett + köpt biljett...

Jag har gjort det ganska många gånger och jag kan säga att det varierar beroende på agenten som checkar in + supervisorn.
När jag checkade in i Stockholm var det inget problem men från andra destinationer kunde bli problem att checka in bagaget hela vägen till Stockholm.

Jag rekommenderar dig att du bör ha god marginal vid anslutning när du reser två separata biljetter.
Det är trots allt through check in av bagaget är ingen självklar rättigheter du har i sådan situation.

Jag menade inte att man får extra handbagage, snarare att ingen brukar klaga om man tänjer lite på reglerna, förutsatt att man ser ut som man är van resenär, och/eller har betalt för lite mer flexibilitet.

Jag menade inte att man får extra handbagage, snarare att ingen brukar klaga om man tänjer lite på reglerna, förutsatt att man ser ut som man är van resenär, och/eller har betalt för lite mer flexibilitet.

Ja det stämmer, men inget vi ska sträva efter då de flesta av oss här brukar irritera sig på de som bör mer för mycket carry on.
När det gäller hur mycket någon har betalat så är det ju ingen i gate eller ombord som har koll på det, och det är ju dessa som i slutändan avgör.

Kan meddela att gick utmärkt att checka in bagaget hela vägen till ICN och att de två olika biljetterna inte var något som helst problem.
Personalen i CPH gav oss även boardingpass hela vägen, med båda flighterna på samma pass.

Allt gick perfekt.

Det enda tråkiga är att SAS verkar ha skalat ner allt mer "mentalt" på business. Inte på sådant som kostar pengar, men på attityden. Har inte känt detta innan, men kände mig mer som en "valued" customer på en 2-timmars ekonomiflight med Asiana med listpris 2000:-, än på den businessflight med SAS som väl skulle kostat ca det 8 gånger mer...

Kan bara varit en dålig dag, men en så simpel sak som att inte erbjudas ett glas skumpa innan avgång känns som en konstig besparing,

Toppen