Senaste nytt

"Newbie" undran - att flyga transit till Mexico via Houston. Är man air side?

Vi får kanske träffas så du kan föra över lite karma till mig :) För mig är det min lott i livet, tror jag, att vara den som får allt djävulskap så att alla andra skall få det bra på flygplatser. Kan nog skriva en "The way to Murphy for Dummies" :) baserat på mina erfarenheter

Vi får kanske träffas så du kan föra över lite karma till mig :) För mig är det min lott i livet, tror jag, att vara den som får allt djävulskap så att alla andra skall få det bra på flygplatser. Kan nog skriva en "The way to Murphy for Dummies" :) baserat på mina erfarenheter

Det intressanta är dock att mina två längsta vänttider är när jag anländer i Förstaklass med Lufthansa och Swiss :)

Jag har rest in och ut av USA kanske 30 gånger sedan 2007. Antingen är jag jävligt snygg, fruktansvärt duktig, eller har väldigt mycket tur. Jag har stått i kö en gång runt en timma: Swiss First på TBIT på LAX. Sedan hade jag ca 45 med Lufthansa First på IAD. Annars allt mellan 30 sekunder och 10 minuter. Aldrig mer. :)

Du är duktig på:
1. Komma någorlunda snabbt från flyget till immigration
2. Välja rätt flight (som ankommer vid rätt tid)

De två senaste gångerna jag kommit till US, San Francisco och Houston, har jag varit igenom immigration på under en minut, men min sätesgranne på Houston-flighten berättade att han fick stå i kö i nästan två timmar en gång när han ankom med BA till Houston, så SAS har riktigt bra ankomsttider till bägge destinationerna...

Toppen