New York - Var äter ni hamburgare?

Burger - øverrated, gravad lax på rågbröd - rules! Var på besök i Pennsylvania inte så länge sen, stannade att köpa läsk till barnen hemma(altså storköp) och ögat föll på skylten av ett kombinerat vapen och deli, som också verkade vara köttaffär. Blev mycket nyfiken och kom in, planerna att käka pizza var bortblåsta av vapenutställningen(en Maxim!) och beställde en burgare. Inget speciellt med tillbehör, nybakat ciabatta och avokado, men burgaren var så himmelskt! Ägaren berättade att han slaktade kon ett par dagar innan och köttet är mald samma morgon, och han fryser inte köttet utan den säljs till lokala kunder inom en vecka. Köpte genast 4 pund av färsen och några av korvar. Tror inte jag ha burgare någonstans i NYC längre, det kommer bara smaka som malt papper.

stewigriffin skrev:Burger - øverrated, gravad lax på rågbröd - rules! Var på besök i Pennsylvania inte så länge sen, stannade att köpa läsk till barnen hemma(altså storköp) och ögat föll på skylten av ett kombinerat vapen och deli, som också verkade vara köttaffär. Blev mycket nyfiken och kom in, planerna att käka pizza var bortblåsta av vapenutställningen(en Maxim!) och beställde en burgare. Inget speciellt med tillbehör, nybakat ciabatta och avokado, men burgaren var så himmelskt! Ägaren berättade att han slaktade kon ett par dagar innan och köttet är mald samma morgon, och han fryser inte köttet utan den säljs till lokala kunder inom en vecka. Köpte genast 4 pund av färsen och några av korvar. Tror inte jag ha burgare någonstans i NYC längre, det kommer bara smaka som malt papper.Klicka för att utvidga...

Låter konstigt att inte låta djuret hänga i ett par veckor innan servering.

img_6154-jpg.61611

Black iron burger nära Penn station. Såg inte så lockande ut men överraskade med smaken!

The Spotted Pig

Har aldrig varit så besviken som när jag biter ner i burgaren jag tror ska vara sen bästa i mitt liv och den är full av mögelost... Shoe string fries var kul, men föredrar riktigt bra vanliga pommes. Köttet är gott, men verkligen kompakt och massivt, jag föredrar lite plattare patties. Brödet var gott och höll formen fint.

Shake Schack

Testade det vid fulton street ovanför tunnelbanan. Kan bara hålla med om den kritik som framförts tidigare i tråden, däremot var smakerna fina och alla tillbehör på burgaren var goda, köttet, pommesen och framförallt brödet lämnade mer att önska.

Beställde någon special med bbq-sås och rostad lök.

Kanske hinner med Five Guys, förhoppningsvis min Rebound Burger.

På Shake Shack skall man äta en double standard, inget annat, för att kunna ge en rättvis bedömning.

Abbs skrev:På Shake Shack skall man äta en double standard, inget annat, för att kunna ge en rättvis bedömning.Klicka för att utvidga...
Kött och bröd är samma på samtliga burgare, utan tillbehören, som var det enda jag tyckte var bra, så är mitt tips att man äter det man tror man tycker bäst om.

Bibinski skrev:Kött och bröd är samma på samtliga burgare, utan tillbehören, som var det enda jag tyckte var bra, så är mitt tips att man äter det man tror man tycker bäst om.Klicka för att utvidga...
Vad är dåligt med brödet och köttet?

Bibinski skrev:Läs tråden, det står många gånger om.Klicka för att utvidga...
Taskig attityd. Oförmögen att yttra din åsikt? I en tråd på 12 sidor nämns det ett fåtal gånger att det är slafsigt, vilket står i kontrast mot en majoritet av tråden som gillar Shake Shack. Självklart kan man ha otur med vem som tillagar, men det kan man ha vart som.

Sen ska man inte gå in på Shake Shack och inte förvänta sig snabbmat.

Abbs skrev:Taskig attityd. Oförmögen att yttra din åsikt? I en tråd på 12 sidor nämns det ett fåtal gånger att det är slafsigt, vilket står i kontrast mot en majoritet av tråden som gillar Shake Shack. Självklart kan man ha otur med vem som tillagar, men det kan man ha vart som.Sen ska man inte gå in på Shake Shack och inte förvänta sig snabbmat.Klicka för att utvidga...
Taskig attityd ? Jag har inga problem med min åsikt om shake schack's burgare och inte heller att du inte delar den. Däremot förstår jag inte varför du är så intresserad av att jag ska upprepa saker som redan står i tråden när jag redogjorde i mitt första inlägg att jag är enig med den kritiken som framförts. Om du är intresserad av vad det är så föreslår jag därför att du läser tråden.

Bibinski skrev:Taskig attityd ? Jag har inga problem med min åsikt om shake schack's burgare och inte heller att du inte delar den. Däremot förstår jag inte varför du är så intresserad av att jag ska upprepa saker som redan står i tråden när jag redogjorde i mitt första inlägg att jag är enig med den kritiken som framförts. Om du är intresserad av vad det är så föreslår jag därför att du läser tråden.Klicka för att utvidga...
Jag läser tråden. Jag är också av åsikten om man refererar till något ska man göra det ordentligt. Inte "jag håller med om det som typ sagts tidigare av någon".

Eller vilken kritik av Shake Shack syftar du på? Från 2015, 2016 eller 2017? Du kunde sparat alla så mycket tid om du citerade eller bara skrev din åsikt, att säga "läs tråden" är dålig attityd. Om man skriver ett inlägg som kräver att läsaren måste minnas och läsa igenom tolv sidor.. Vilken av nedanstående är det du håller med?

igelkotten skrev:Shake shack har bra burgare, men värdelösa pommes. Har bara ätit på restaurangen i Madison Square Park, dock massa gånger just där. Mycket mysig uteservering under de varmare månaderna.Jag vill också tipsa om Veselka. Det är en gammal gammal restaurang som i huvudsak serverar ungersk(eller var det ukrainsk?) mat, men som är särskilt kända för sin hamburgare. Enkel, god och bra.Klicka för att utvidga...

FFlash skrev:Vi käkade en Shack burger på Shake Shack i Madison Square Park.Jag vet inte om den är världens bästa burger, men rekommenderar högt ifall man inte vet vilket ställe man skall välja!-Madison Square Park var en mycket positiv upplevelse, och dessutom trevligt att äta ute!-Cheddarosten var god-Sämlan var inte min favorit, men OK-Biffen var saftig och god, en av de bästa jag haftPS. De har en webbkamera på sin hemsida, så det är kul att skicka "live"-hälsningar hem när man äterKlicka för att utvidga...

nilsson skrev:Först, och viktigast; "var" för ställe och "vart" för riktning.Jag provade Shake Shack i Grand Central. Burgaren var väldigt god, men jag hoppas jag fick ett dåligt exemplar för brödet var blött och degigt.Klicka för att utvidga...

MiddleLastRow skrev:Är iofs inget större fan av burgare men blev måttligt imponerad avShake Shacksom så många här i tråden har tipsat om. "Slafsigt" är ett ord som poppar upp. Påminner en del omPhil's Burgersom bl a finns i Eskilstuna. På bilden min "Shack Burger" som "avnjöts" på Battery Park City-restaurangen. Övriga gäster var mestadels skolungdomar.Klicka för att utvidga...

Kan uppdatera min åsikt gällande Shake Shack. Har ätit där på fler ställen i NY samt runtom i södra USA. Burgaren håller klart högre klass än donken, men för priset så kan man få betydligt bättre burgare på Five Guys. Stilen på Shake Shack-burgare är närmare In-N-Out på västkusten (som dock gör det betydligt bättre).

Som @Abbs skrev tidigare tävlar Shake Shack i kategorin snabbmats-burgare i ett lite finare segment än de stora jättarna och kvaliteten påverkas så klart av att de inte har merförsäljning av alkohol och dyrare rätter som andra restauranger kan ha. Men det bör ju inte påverka individens val ifall priset är detsamma om det är just burgare man är ute efter.

Rent spekulativt känns Shake Shack lite överdesignat; kanske har de lagt pengarna på annat än just burgarna i sig? Pommesen har dock fått ett uppsving; är dock inte ett stort fan av tjocka pommes överlag.

Shake Shack är mycket bra har testat både på i NYC och LA. Visst finns det bättre och unika små ställen överallt.

Alla har ju olika smak och upplevelser.

Lounge Lizard skrev:Inte testat Shake Shack men instämmer i ovanstående, Black Iron Burger är nog min nr1 hittills, kört dem på tre resor under våren och aldrig blivit besviken!Klicka för att utvidga...

Testade själv Black Iron Burger Chelsea på 7th Ave. Mycket enkel, men bra burgare.

Testade Black Iron burger i februari och det var riktigt bra. The Counter har också varit bra! Black Tap kändes mest väldigt "inne", men har helt klart ätit bättre burgare. 5 napkins var bra när jag var där för några år sedan.

Back