Senaste nytt

New York med en 3-åring?

Tack för alla svar.
En sån här resa kommer ju inte att att bli en resa fylld med vuxenaktiviteter utan en mix som passar oss båda. Jag inser att jag inte kommer att se allt jag skulle vilja se men det är inte tanken heller.

Tunnelbana kommer han
att älska om jag känner honom rätt.
Tack för tipset om Uber, kust taxi och bilbarnstol (eller brist på) var en stor fundering.
Ja nog skulle det bli en intressant resa.
Sist vi var i USA gör en par månader sedan var vi ju två...

Ge gärna tips på andra saker ni kan komma att tänka på.
Lägger nog in en tråd på Tripadvisor också och en dell googling brukar göra susen.

Ifall det inte framgått. Vi har nyligen i USA i tre veckor med honom och han hade verkligen kul. Visst fanns det dagar då humöret inte varit på topp, men en cementbil som åker förbi kan ju råda bot på det.
Visst skulle han har mer utbyte av det om han var äldre men få kommer det ju nya resor.
Man kan ju inte sluta resa i 5-6 år för den skull

Intrepid Sea, Space & Air musem kanske kan vara något även om det nog vänder sig till lite äldre barn/vuxna men det finns säkert en hel del även små barn tycker är roligt där.
Museet ligger nära många av de båtturer som går runt Manhattan som man kan kombinera med.

Vi var där med sonen när han var tre. Finns mycket saker att göra, många har redan nämnts. Dessutom: i central park finns ett zoo, fina lekplatser och en marionetteater (City Parks FoundationSwedish Cottage Marionette Theatre - City Parks Foundation Transportproblemet löste vi med en kick-bike med två hjul bak, så att han kunde stå på den och bli puttad när han blev trött. Men visst krävs det lite tjurskallighet och diciplin hos barnet. Finns dessutom många restauranger som passar barn. Max Brenner, Bubba Gump mm mm

• Gilla
Reactions: Pho
Toppen