Senaste nytt

New York med en 3-åring?

3 år är nog tyvärr för litet för att uppskatta New York.

Om du tänker använda en 2-4-1, tänk på att du kan lägga til inrikesresa med United för några tusen poäng och några enstaka dollar, och åka till valfri stad i USA.

Last edited:
Ja, det är så svårt att förstå hetsjakten på detta företag som faktiskt tänker och underlättar för kunden.

Jag tror Uber kommer att få problem i NYC snart. Jag pratade lite med en chaufför där och de tar tydligen runt 35% av intäkterna, jämfört med lokala aktörer som tar ungefär hälften av det. Det ska då tilläggas att en stor del är skatter - ca 12% av vad vi betalar i NYC är någon slags skatt som är del av dessa avgifter.

Killen jag pratade med var övertygad om att chaufförer kommer att lämna Uber i NYC till förmån för andra bolag.

Jag hoppas givetvis han har fel, för Uber gör mitt liv väldigt bekvämt.

Det finns mycket att göra med barn i NYC - jag adderar båtturer, Empire State Building och Coney Island till @Samosaguas lista ovan. NYC har allt så jag är säker på att det finns hur mycket som helst för barn som man som tillfällig besökare utan barn aldrig hört talas om. Sedan håller jag med de som skrivit i tråden om att NYC med barn kanske inte är resmål nr 1. Men...om man vill dit och är beredd på vissa utmaningar så varför inte. Att åka ensam till NYC med en 3-åring är coolt och det lär bli ett minne för livet - oavsett hur det går. Tänk bara på att augusti, uppfattade det som att det var aktuellt, kan vara väldigt tryckande varmt. Jag hade satsat på ett bra hotellrum så man har någonstans att retirera om det behövs. Om du åker så får du gärna starta en tråd - vi är nog många som funderar på om det funkar eller inte.

Last edited:
Tips, bo intill central park om möjligt, kan man gå till en massa roligheter plus vanligt parkhäng, lekplatser etc, som paus från vanliga turistandet. Tunnelbanan ser jag heller inte som ett problem med en 3 åring.

Är här just nu utan barn och har sett en massa saker min fyraåring skulle uppskattat. Förstår inte kommentaren om tunnelbanan, många barn älskar Tunnelbana och jag tror inte den i NYC är annorlunda på det sättet. Vi bor nära High Line, och på vägen dit finns absurt många lekparker. Även High line en eftermiddag är ett perfekt utflyktsmål. Det finns även matvanor, glassvagnar och dryckesvagnar lite här och var, det hade min fyraåring tyckt vart roligt.

Jag föreslår att inte båda där de allra flesta turister bor, för där blir lätt en massa folk och trångt, något kan få även den bästa att bli grinig. @Senator tipsade om Hilton Fashion Distrikt. Mixen turister vs. bosatta är märkbart annorlunda här jämfört med 15 gator uptown.

Jag skulle säga kör, du känner ditt barn bäst. Jag skulle utan att tveka åka hit med min fyraåring.

Verkar vara 50-50 på rekommendationerna!
Jag hade INTE åkt med en 3 åring i alla fall.

Om man gör det så får ju saker och ting ta sin lilla extratid.
Svårt att veta exakt vad en 3 åring uppskattar på en resa. Det enda man vet är att det troligen inte är samma saker som man själv uppskattar.
Minns en resa vi gjorde med barn i den åldern.
Det var ett himla tjat om att gå tillbaks till hotellet igen hela tiden eftersom leksaker, Ipad etc fanns där och stora staden bara upplevdes som jobbig och rörig... Upptäcka nytt var inte alls intressant!

Det mesta är ju nytt för en 3-åring oavsett var man befinner sig!
Undantaget är på väg till och från dagis möjligen. :)

Vi är på resa med vår 20 månaders. Vi åker hemåt idag men har avverkat Chicago, Aruba och Miami.

Det borde inte vara några problem för dig att åka med ditt barn

. Det kommer att finnas massor av saker barnet kommer att uppskatta.

Sen att det kan vara att se en ekorre i central park eller en rutchkana är ju en annan sak :).

Jag säger åk! Visst kommer det finnas fler minnen om barnet är äldre men ibland måste man tänka här och nu.

Ang bilbarnstol så verkar det inte behövas i USA när man åker taxi. Sen är ju frågan om man vill åka.

Toppen