Senaste nytt

New York 19-22 januari

Sheraton Tribeca brukar erbjuda bra rates, en av mina favoriter då området omkring är roligt, utsikten är grym om du får ett rum mot Soho och hotellet har en lounge ifall du har status med marriott. Bra sängar och helt ok fräscht.

NY nästa helg!

Någon med tips på något de uppskattat i krokarna? Uppskattar specifika tips på konkreta saker, typ

- bloody maryn här
- bageln där
- gränden här
- kvarteret där
- livebandet här och man får röka cigg inomhus
- rosa linjen till denna stationen av okänd anledning

Bor downtown men promenadskorna och Uber-appen är check!

Tack

Även om vi är under "hotell" så får jag ta ansvar som trådstartare och tipsa om Local 42 Bar (574 9th Ave). :)

Ett trevligt litet vattenhål med otvungen stämning och bra priser för att ligga där det ligger. Var inte alls mycket folk där, mest locals tyckte jag det verkade som, men vi fastnade där ett par-tre timmar innan vi skulle på hockey och satt och snackade med en trevlig bartender. Perfekt att ha som en liten avstickare en eftermiddag om man promenerar runt där inne i smeten och man inte är ute efter något fancy utan vill sänka några bärs bara!

NY nästa helg!

Någon med tips på något de uppskattat i krokarna? Uppskattar specifika tips på konkreta saker, typ

- bloody maryn här
- bageln där
- gränden här
- kvarteret där
- livebandet här och man får röka cigg inomhus
- rosa linjen till denna stationen av okänd anledning

Bor downtown men promenadskorna och Uber-appen är check!

Tack
Stark rek på Emily: West Village om burgare/pizza är på kartan. Världens bästa burgare enligt burgerdudes.se (mycket bra, men inte världsbäst enligt mig), men framförallt tyckte jag pizzan var ruskigt god!

Toppen